رنگ‌آمیزی‌مجسمه‌ها و المان‌های‌حجمی در معابر و میادین منطقه ۱۲

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه١٢ تهران، از اجرای طرح رنگ‌آمیزی مجسمه‌ها و المان‌های حجمی و همچنین پاکسازی جداره‌های آلوده و نازیبا با پوشاننده‌ها در راستای تحقق سیاست شهرداری تهران مبنی بر آراستگی و شادابی هرچه بیشتر سیمای شهری خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه١٢ تهران؛ فرزاد هنرور، با اشاره به تاثیرات منفی عناصر نازیبا و آلودگی‌های منظر و سیمای شهری بر روح و روان شهروندان، گفت: تماشای زیبایی‌های شهر و نمای پاکیزه و با طراوت درمحل زیست و زندگی حق همه شهروندان است، اما برخی‌ها به دلیل ناآگاهی و بی‌توجهی به این مسئله، به فرض با تبلیغات غیرقانونی کسب‌وکار، مخدوش‌کردن جداره‌ها، گسترانیدن آتش کنار دیوارها و از این قبیل موارد، حقوق سایر شهروندان را پایمال کرده و از سوی دیگر بارسنگین بر دوش شهر و هزینه هنگفتی بابت پاکسازی آلودگی‌ها و رنگ‌آمیزی مجدد به شهرداری تحمیل می‌کنند که منصفانه نیست؛ چرا که این بودجه که جزئی از بیت المال است می‌تواند صرف امور ضروری‌تر و آسایش بیشتر شهروندان شود.

‌وی ضمن دعوت به همکاری بیشتر شهروندان در زمینه نگهداشت شهر و کاهش آلودگی‌های دیداری، خاطرنشان کرد: فعالیت روزانه اکیپ رنگ آمیزی و حذف زوائد بصری این منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی، بافت مسکونی و اجتماعی در محدوده نواحی شش‌گانه متفاوت، در نقاطی بیشتر و در جاهایی کمتر است. مثلا حجم استفاده از مواد پوشاننده و رنگ‌آمیزی در محدوده نواحی ٤ و ۵ بیشتر و در نواحی یک، ٢ و ٣ کم‌تراست، چرا که در این نواحی به جز بافت فرسوده و قدیمی با انواع آسیب‌های اجتماعی، نظیر معتادان متجاهر، کارتن‌خواب‌ها و... مواجه هستیم که گاهی با افروختن آتش در کنار دیوارها و نقاط خلوت به نما و چهره شهر خسارت می‌زنند.

‌معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه ۱۲، ادامه داد: درکنار این امور که به شکل روزانه و مستمر در سطح منطقه دوازده در حال انجام است، عوامل اجرایی اداره زیباسازی در زمینه نگهداشت امکانات و اموال شهر از جمله المان‌های حجمی، مجسمه‌های تاریخی نصب شده در نقاط مختلف ازجمله میدان بهارستان، کوچه مروی و... نیز طبق دستورالعمل سازمان زیباسازی شهرداری تهران قدم بر می‌دارد.

انتهای پیام/

۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 55632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =