«سرپرست وزارت امور خارجه»: شهید رئیسی در دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی مسامحه نمی‌کرد

همایش "جهاد تبیین و یادبود شهدای خدمت" چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه با حضور شهروندان در سالن اجتماعات مسجد جامع امام سجاد علیه السلام در بلوار اشرفی اصفهانی منطقه ۵ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین قانع امام جمعه کن ضمن خیرمقدم به حاضرین، گزارشی از اقدامات منطقه ۵ در خصوص یادبود شهدای خدمت را ارائه داده و ازمردم و مسئولین محلی و منطقه‌ای بابت گرامیداشت با شکوه یاد و نام و راه شهدای خدمت در این مدت تشکر کردند.

وی همچنین با ذکر اهمیت مشارکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری از مردم خواست تا با انتخاب گزینه اصلح به آبادانی و توسعه کشور کمک کنند.

در ادامه این مراسم پس از اجرای گروه سرود، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری به ایراد سخنرانی پرداخت و در خصوص جایگاه رئیس جمهور و اهمیت انتخابات به مواردی اشاره کرد.

وی سپس شاخص های رئیس جمهور خوب و شاخص های دولت شهید رئیسی را تبیین کرد و از مردم خواست با کنار گذاشتن تفرقه، اختلاف و حواشی فردی اصلح را که قدرت اجرایی دارد و بتواند همه‌ جریانات سیاسی را برای حل مشکلات و توسعه کشور بسیج کند با عقلانیت انتخاب کنند.

سپس نوبت به علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه رسید. وی با اشاره به ماه پرحادثه و پر حماسه خرداد که آبستن اتفاقات مهم تاریخی مانند ۱۵ خرداد ۴۲، سوم خرداد ۶۱ و ۱۴ خرداد ۶۸ بوده اذعان داشت: شهدای خدمت با شهادتشان اخلاص خودشان را رقم زدند و این بهترین پاداش برای اخلاص و خلوص نیت این عزیزان بود.

باقری کنی در ادامه ویژگی های شهید رئیسی را برشمرد و افزود: شخصیت مردمی این رئیس جمهور و دغدغه مردم داشتن ایشان قابل توجه و قابل ذکر بود که باید الگویی برای همه مدیران و رئیس جمهور آینده باشد.

وی شهید رئیسی را فردی پایبند به اصول دانست و تاکید کرد: شخصیت ملی فراگیر او و هویت انقلابی و اسلامی ایشان جالب توجه بود و عجیب اینکه این شهید بزرگوار از حملات به شخص خودشان عصبانی نمی شد.

سرپرست وزارت امور خارجه شهید رئیسی را مطیع رهبری خواند و افزود: او برای اجرای فرامین رهبری بستر سازی می کرد و رویکرد رهبری برای او حجت بود.

وی افزود: شهید رئیسی اهل تعامل بود اما اهل معامله نبود. اهل زد و بند نبود و در دفاع از ارزش های دینی و انقلابی مسامحه نمی کرد.

 باقری کنی در ادامه به بیان برخی خصوصیات شهید امیر عبداللهیان وزیر پیشین امور خارجی پرداخت و تاکید کرد: صبر، دوراندیشی، اخلاق مداری و پیگیری جدی امور از جمله خصوصیات بارز شهید امیر عبداللهیان بود که فقدان ایشان ضایعه ای بزرگ برای ملت ایران و برای وزارت خارجه خواهد بود.

سرپرست وزارت امور خارجه ادامه داد: انقلاب ایران انقلاب ریشه داری است و مردم با شرکت در تشییع پیکر شهدای خدمت نشان دادند که پشتیبان انقلاب هستند. ما به عنوان سربازان و پاسداران انقلاب اسلامی باید مسئولیت های خود را بشناسیم و به آنها توجه کنیم.

این مراسم پس از سخنرانی باقری کنی، با مداحی حاج محمود محمدی در وصف شهدای خدمت به پایان رسید.

شایان ذکر است که در این مراسم معاون امور بین الملل شهرداری تهران، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قدس و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی رده های تابعه، مشاور عالی شهردار منطقه ۵ و مدیران شهری، بخشدار کن، مدیر بنیاد شهید انقلاب اسلامی منطقه، مدیر اداره اوقاف شمال‌غرب، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد شمال‌غرب تهران، خانواده معظم شهدا و جمعی از شهروندان و بسیجیان حضور داشتند.

 انتهای پیام/

۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷
کد خبر: 56117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =