افزایش فضاهای عمومی شهر با ایجاد پاتوق‌های محلی

مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در نشست توجیهی طرح ۳۶۰ درجه در منطقه ۱۱ بر افزایش فضاهای عمومی شهر با ایجاد پاتوق‌های محلی در این منطقه تأکید کرد و گفت: طرح ۳۶۰ درجه فقط مربوط به نگهداشت شهر نیست.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نشست توجیهی طرح ۳۶۰ درجه منطقه ۱۱ با حضور سیدمحمد فیاض، مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه، معاونان و شهرداران نواحی ۴گانه این منطقه در منطقه ۱۱ برگزار شد.

در این نشست که حول سه موضوع طرح ۳۶۰ درجه، طرح تحولی ۲۰گانه خدمت و طرح محوری الگوی خدمت برپا شد، نخست گزارشی از اقدامات منطقه ۱۱ در زمینه فاز نخست و دوم اجرای طرح ۳۶۰ درجه و تحقق آیتم‌های طرح تحولی ۲۰گانه خدمت ارائه شد.

در ادامه موسوی، شهردار منطقه ۱۱ با تأکید بر اینکه طرح ۳۶۰ درجه، نمودی از ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات به مردم است، گفت: ما در منطقه ۱۱ تهران با نگاه دغدغه‌مندانه به اجرای این طرح ۳۶۰ درجه اقدام کرده‌ایم و تلاش ما بر این بوده با تمرکز اجرایی در این طرح، موضوعات احصاشده در حوزه‌های معضلات اجتماعی، عمرانی، ترافیکی و... در کمترین زمان ممکن مرتفع شوند.

مدیرکل هماهنگی معاونت امور مناطق شهرداری تهران نیز ضمن قدردانی از اقدامات انجام‌شده تأکید کرد: طرح ۳۶۰ درجه به این معنی است که مدیران شهری با مراجعه به یک نقطه تا ۳۶۰ درجه پیرامون آن، همه موضوعات مرتبط با مدیریت شهری اعم از کالبدی و خدماتی همچون فیزیک موقعیت و کاربرد آن بررسی و رسیدگی شوند.

وی ادامه داد: برای مثال در منطقه شما، اگر در چهارراه مولوی و ولیعصر (عج)، نقطه مکثی برای شهروندان وجود داشته باشد، باید آن نقطه از نظر تأمین نیمکت، منظر شهری و اختلاط موضوعات کاربری بررسی شود؛ همچنین باید دید رفتار مدیریت شهری در طول شبانه‌روز در آن نقطه به چه صورت است؛ به این ترتیب که بررسی شود خدمات شهرداری به شهروند، خروجی‌های لازم بر اساس موارد احصاشده را دارد یا خیر.

فیاض با بیان اینکه از حیث تأمین اعتبارات برای اجرای این طرح، مشکلی وجود ندارد، افزود: هر زمان شما موضوعات را احصا کنید، مجوزهای لازم برای تأمین اعتبار از شورای اسلامی شهر تهران برای مرتفع‌کردن آنها گرفته خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر انجام اقدامات خلاقانه در اجرای این طرح بیان کرد: طرح ۳۶۰ درجه را فقط یک طرح در موضوعات نگهداشت شهر نبینید و با کارهای خلاقانه آن را پویاتر کنید؛ مثلاً اگر در منطقه ۱۱، امکان احداث بوستان وجود ندارد، می‌توان با ایجاد پاتوق‌های محلی در فضاهای ۱۰۰متری، ۲۰۰متری، فضاهای عمومی به وجود آورد.

در این نشست نقاط قوت و ضعف اجرای طرح ۳۶۰ درجه در محلات مرکزی تهران بررسی شد و وموارد لازم برای ایجاد و گسترش رضایت‌مندی شهروندان توسط مدیران معاونت امور مناطق تأکید شد.

در پایان مقرر شد طی یک ماه آینده، ارزیابی عملکرد مناطق و نواحی آنها به این اداره کل ارائه شود که این گزارش‌ها در مجموع امتیازات منطقه لحاظ شوند.

انتهای پیام/

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 56217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =