برگزاری کلاس‌های آموزش گل و گیاه در ۴ مرکز تام منطقه ۱۵

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۵ از برگزاری کلاس‌های آموزش گل و گیاه در ۴ مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز (تام) در منطقه ۱۵ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵ هادی صدیقی گفت: مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز با ایجاد پایگاه های اجتماعی و تخصصی به منظور فعالیت های آموزشی، تحقیقاتی، مشاوره ای و اجرایی مرتبط با امور فضای سبز، همچنین افزایش سطح آگاهی های شهروندان در زمینه احداث، توسعه و نگهداری فضای سبز و هزینه های مرتبط با آن کلاس های آموزشی، مشاوره را برگزار می کند.

صدیقی با اشاره به اینکه این مرکز دارای ۴ شعبه در منطقه است افزود: کلاس های آموزشی حضوری روزانه برای شهروندان در شعب و در سراهای محله، خانه های فرهنگ و فرهنگسراها، و همچنین کلاس های آموزشی در گروه های مجازی با تهیه مطالب و کلیپ های آموزشی مرتبط با فصل تحت عناوین آموزش نگهداری و تکثیر انواع گیاهان آپارتمانی و فصلی، پیوند درختان، دمنوش های مناسب فصل، آشنایی با آفات و بیماری های سبزی و صیفی جات و راه های کنترل آنها، پرورش توت فرنگی، گیاهان آبزی و هوازی، گیاهان پوششی، اصول تغذیه گیاهان و ... از ابتدای سال برگزار و تا کنون تقریبا ۱۲۰۰۰ شهروند از آن بهره مند شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ در مقاطع مختلف تحصیلی با توجه به سر فصل کتاب های درسی آموزش دانش آموزان، با تهیه مطالب و کلیپ های آموزشی ۵۵۰۰ نفر -دوره آموزش صورت پذیرفته است. همچنین در مهدکودک ها برای کودکان مطالبی تحت عنوان رعایت موارد ایمنی در بوستان ها، لزوم حفاظت از طبیعت و درختان، آموزش کاشت دانه، آشنایی با انواع ریشه و برگ، آشنایی با حشرات مفید و مضر آموزش داده شده است.

صدیقی افزود: آموزش کارشناسان و کارگران فضای سبز، اصول باغبانی هر فصل و کنترل عوامل خسارت زا بر اساس دستورالعمل های ۶ ماه اول سال سازمان بوستان ها، نیز برگزار و ۱۵۶۰ نفر- دوره انجام شده است.

وی در پایان به سایر اقدامات این مراکز اشاره کرد و گفت:  پایش روزانه و کنترل و نظارت مستمر بر اجرای صحیح عملیات کنترل آفات و بیماری ها، آبشویی، تجویز نوع و مقدار مصرف سموم، کودها و مواد تغذیه ای در جهت حفظ و نگهداری گونه های گیاهی، استفاده از سموم گیاهی مجاز با رعایت اصول ایمنی و ضوابط زیست محیطی توسط مرکز تام انجام می شود.

انتهای پیام/

۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱
کد خبر: 56230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =