اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی مذهبی در مساجد و تکایا منطقه ۱۹ به مناسبت ماه محرم

همزمان با ماه محرم الحرام ده‌ها برنامه فرهنگی و مذهبی در مساجد و تکایا منطقه ۱۹ به منظور عزاداری در رثای سید و سالار شهیدان درحال اجرا است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، میر محمد مطهری موید سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی افزود: مراسم عزاداری، قرائت زیارت عاشورا و برپایی ایستگاه های صلواتی و... از جمله برنامه های مناسبتی ماه محرم است که همه ساله در حسینیه ها، مساجد و سرای محلات برگزار می شود.

وی ادامه داد:در راستای زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا و ترسیم آن برای نسل امروز برنامه های فرهنگی متعددی مانند برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع محرم، برگزاری کلاس آموزشی با مفهوم ایثار و آشنایی با فرهنگ عاشورا و  برپایی مراسم عزاداری در سرای محلات در حال انجام است.

به گفته این مسئول به مناسبت شهادت حضرت علی اصغر(ع) همایش شیرخوارگان، قاسم ابن الحسن(ع) و امام سجاد(ع) مراسم عزاداری در سرای محله ها، مساجد و هیئت‌ها برگزار می شود.

همچنین کارتن پلاست و کیسه قابل بازیافت در بین هیئات مذهبی، مساجد و ایستگاه های صلواتی در راستای حفظ محیط زیست توزیع می شود.

مطهری موید راه اندازی هیئت جوانان و نوجوانان محبان امام رضا (ع) در ساختمان معاونت اجتماعی و فرهنگی به مدت ۱۰ شب همراه با عزاداری و سینه زنی را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت این ایام برشمرد.

انتهای پیام /

۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 57294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =