اهتزاز پرچم‌های عزا و کتیبه‌ها محرمی در محلات و محورها و محافل منطقه ۱۴

همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، سیمای محلات دارالمومینن تهران به رنگ سیاه درآمد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، امیر شهرابی شهردار منطقه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سیدالشهدا(ع) گفت: حسینیه ها، مساجد و محافل منطقه فعالیتشان را آغاز کردند و میزبان محبان و ارادت‌مندان اهل‌بیت (ع) هستند.

وی با بیان اینکه محلات منطقه با آغاز ماه محرم، برای برگزاری هرچه باشکوه مراسم عزاداری و محافل مذهبی درسطح نواحی شش‌گانه آماده شده است، افزود: علاوه بر برپایی خیمه ها و فعالیت حسینیه ها، سیمای محلات این گوشه از پایتخت با اهتزاز ابر پرچم در محوطه ساختمان شهرداری منطقه، مقبره شهدا ناحیه ۶، نصب کتیبه، پرچم محرم، اهتزازبیش از ۱۳۰ پرچم پایه کوتاه طرح جدید محرم در بزرگراه های منطقه از جمله در بزرگراه امام علی (ع) و شهید محلاتی تا فضا سازی میادین منطقه با اجرای داربست، نصب کتیبه، اجرای آذین بندی) از جمله درمیدان امام حسن مجتبی (ع)، مالک اشتر و... به رنگ عزا و محرم درآمده است.

شهرابی ادامه داد: اکران ده ها تخته بنر با هدف انتقال پیام عاشورا و ایجاد فضای معنوی مناسب برای عزاداری سرور و سالار شهیدان تا ریسه‌بندی معابر و میادین اصلی، تعویض پرچم‌های الوان و نصب پرچم‌های سیاه در پل ها و میادین، نصب کتیبه و بنر با مضمون آیات و روایات و سخنان ائمه و بزرگان دین پیرامون فلسفه قیام امام حسین (ع) از اقدامات انجام شده در راستای فضاسازی شهر به مناسبت ماه محرم است. وی همچنین از اقداماتی چون پاکسازی و شست و شوی محوطه بیرونی جداره‌حسینیه‌ها، تکایا و مساجد، اجرای نقاشی‌های دیواری موضوعی مربوط به این ایام، جانمایی و نصب پارچه‌های سیاه، پرچم‌های عزاداری حسینی درسطح معابر، میادین و نمای ساختمان‌های اداری به عنوان فعالیت های مرتبط با محرم اشاره کرد.

شهرابی یاداور شد: باتوجه به رونق فعالیت حسینیه‌ها، مساجد و محافل عزاداری در ایام محرم، به‌ویژه دهه اول، در حوزه شهری تعامل با مساجد و متولیان هیئت‌های مذهبی برقرار شده تا وضعیت نگهداشت شهر بهبود یابد و ضمن حفظ اراستگی و زیبایی سیمای منطقه، اموری نظیر رفت و روب معابر، پاکسازی و جمع‌آوری زباله و تفکیک پسماند و خدمت رسانی به شهروندان دراین ایام در مدت زمان کوتاهی انجام شود.

انتهای پیام/

۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۱
کد خبر: 57312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =