علی خسروانی، کارشناس ارشد حوزه خودرو در گفتوگو با خبرنگار شهر پیرامون خودروهای برقی اظهار کرد: چین حرف اول را در خودروهای برقی می زند و بیشتر خودروهای عمومی چین هم برقی هستند.
این کارشناس ارشد حوزه خودرو ادامه داد: کیفیت و قیمت، دو اصل اساسی هستند و زمانی که کیفیت خودروهای وارداتی و قیمت آن بهتر است دلیلی بر وارد نشدن آن وجود ندارد.
وی با بیان اینکه با ورود خودروهای برقی و با ایجاد نیاز، جایگاه های شارژ خودروهای برقی نیز افزایش خواهد یافت، گفت: حرکت به سوی خودروهای برقی درواقع یک ضرورت است؛ انتخاب ما نیست بلکه انتخاب دنیاست. واقعیت این است که دنیا به سمت آن حرکت می کند.
خسروانی تاکید کرد: کیفیت و قیمت خودروهای خارجی از نمونه داخلی بهتر است.
پیشتر نیز این کارشناس ارشد بازار خودرو در مصاحبهای گفته بود استدلالی که دستاندرکاران تولید خودرو و رسانههای هوادارشان دارند، نوعی مغلطه و بازی با کلمات است. آنها میگویند پراید با دلار هزار تومانی، ۷ میلیون تومان قیمت داشت و الان که دلار ۳۰ هزار تومان(قیمت در آن مقطع شده)، قیمت ۲۱۰ میلیون تومانی برای پراید مناسب است. این مغلطه است چون همه هزینه تولید پراید که دلاری نیست. تکلیف حمایتی که دولت از خودروساز داخلی میکند، یارانهای که میدهد، زمینها و منابع ارزانقیمتی که در اختیارشان است و… چه میشود؟ مگر دستمزد کارگران را دلاری میپردازند که قیمت پراید را با دلار محاسبه میکنند؟
از این رو می توان باقاطعیت اعلام کرد که ورود خودروهای برقی چینی به نفع حمل و نقل عمومی در مقطع فعلی است.
انتهای پیام/
نظر شما