تهیه نقشه راه برای ایمن‌سازی بازار و تشکیل کارگروه ایمنی در پاساژها/ تا دو ماه آینده انشعاب فاضلاب بازار به شبکه فاضلاب شهری انجام می‌شود

شهردار منطقه ۱۲ گفت: در محله امامزاده یحیی ساخت مجموعه ورزشی را شروع کردیم و الان در مرحله ۷۰ درصد پیشرفت قرار دارد و این مجموعه با مبلغی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار و فضای ۴ هزارمتری در یک محله کم برخوردار در حال انجام است. 

به گزارش خبرنگار شهر، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز- ۲۲ مرداد ۱۴۰۳- برگزار شد، اظهار کرد: پیدایش شهر تهران از این منطقه بود و حوزه تاثیر ۱۶۰۰ هکتار وسعت آن بیشتر از دیگر مناطق است که جمعیت روز و شب آن بیش از ۱۰ برار تفاوت دارد. بافت فرسوده و تاریخی و هم‌پوشانی آنها باعث شده که عقب افتادگی منطقه ۱۲ بیشتر از سایر مناطق باشد.  

وی افزود: تورم حوزه فنی و عمرانی در بخش آسفالت و احداث نهر و سایر موارد بالا بوده اما با این حال اقدامات مناسبی در حوزه فنی و عمرانی در منطقه انجام شده است. در بخش آسفالت، آسفالت خیابان ۱۷ شهریور، خیام، کفایی امانی و اردستانی انجام شده و در چند خیابان دیگر در حال انجام آسفالت هستیم. در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵ هزار تن ، سال گذشته ۴۵ هزار تن و امسال تا به امروز به اندازه سال ۱۴۰۱ آسفالت ریختیم و برنامه ما بالای۵۰ هزار تن تا پایان سال است.

انارکی محمدی ادامه داد: در موضوع جمع آوری انهار و تبدیل آن به کانیو اتفاقات خوبی افتاده و در محله های فردوسی و شوش تغییرات در بحث عمرانی مشهود است.

شهردار منطقه ۱۲ اضافه کرد: در محله امامزاده یحیی ساخت مجموعه ورزشی را شروع کردیم و الان در مرحله ۷۰ درصد پیشرفت قرار دارد و این مجموعه با مبلغی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار و فضای ۴ هزارمتری در یک محله کم برخوردار در حال انجام است. 

وی یادآور شد: در منطقه یک گود پرخطر در محدوده وزارت امور خارجه وجود داشت که ۸ سال رها شده بود و الان در مرحله ایمن‌سازی است.

انارکی محمدی عنوان کرد: سال گذشته چالش بزرگ و خاصی در خصوص مسئله بازار و دست‌فروشان نداشتیم و برای اولین بار یک فضای بی دفاع را از این حالت خارج و مهیا و آماده کردیم و دستفروشان به آنجا منتقل شدند.

شهردار منطقه ۱۲ گفت: در بحث گردشگری، قرار شد اداره کل میراث یک محور گردشگری را در محله امامزاده یحیی، از سه راه سرچشمه تا خانه کاظمی ایجاد کند. در این راستا همکاری خوبی با کسانی که به دنبال احیای خانه‌ها و بافت‌های تاریخی شهر هستند، داشتیم.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲ میلیارد و سال گذشته ۳۰۵ میلیارد و امسال ۶۰۰ میلیارد تومان را برای پروژه های عمرانی در منطقه تعریف کردیم و حدود یک هزارمیلیارد تومان نیز حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران در این بخش کار می‌کند؛ پروژه‌ای مانند بلدیه تهران در بخش کارهای معاونت فنی و عمرانی شهرداری قرار دارد که‌ در هفته اول یا دوم شهریور  تقدیم شهروندان می شود.
 

تردد ۲ میلیون نفر روزانه از پارسل بازار

انارکی محمدی در خصوص مسائل بازار با بیان اینکه مشکل ما در تهران‌ خلا مدیریت واحد شهری است، یادآور شد: ایمنی بازار مساله مهمی است که مشکلاتی را ایجاد  می کند، محدوده بازار میراثی، گردشگری و اقتصادی است و امروزه در روزها و ساعات پیک حدود ۲ میلیون نفر روزانه از این پارسل ۱۱۲ هکتاری استفاده و در آن تردد می کنند. در این پارسل موضوع گاز محدودیت هایی ایجاد کرده است.

شهردار منطقه ۱۲ گفت: در محور ۱۵ خرداد ضلع شمال آن گاز دارد و ضلع جنوب ندارد، روزانه بالغ بر ۱۰۰ هزار پرس غذا در این خیابان تولید و طبخ می شود و حجم گاز مایع زیادی در این بخش مصرف می شود و اگر لوله کشی گاز شهری انجام شود می تواند به این مساله کمک کند. اداره گاز با لوله کشی گاز در ابتدای این محدوده مشکلی ندارد اما در عمق محدوده هنوز موافقت خود را اعلام نکرده است.

 تا دو ماه آینده انشعاب فاضلاب بازار به شبکه فاضلاب شهری انجام می شود

انارکی محمدی ادامه داد: همچنین فاضلاب بازار به شبکه فاضلاب شهر تهران وصل می شود و ۵۰۰ چاه جذبی در محدوه وجود داشت که تا دو ماه آینده اتصال انشعاب فاضلاب بازار به شبکه فاضلاب شهری انجام می شود. 

وی درباره محله امامزاده و بحث بسته های تشویقی ساخت و ساز در آن افزود: در این محله محدودیت ارتفاعی داریم که کمکی که ما کردیم این بود درحال همکاری با مشاور میراث هستیم که بر اساس آن با شروع ساخت از منفی ۶۰ می توان مجوز ۴ طبقه را به جای ۳ طبقه صادر کرد. 

انارکی محمدی در ادامه در خصوص وضعیت محدوده ۳۰ تیر هم توضیح داد: غرفه های غذا در این محدوده جمع آوری نشده در محور ۳۰ تیر با نظر میراث، تعداد کانکس های غذا کمتر و قسمتی از آن به کارهای فرهنگی اختصاص پیدا کرد.

 

شهردار منطقه ۱۲ درباره ترافیک بازار نیز بیان کرد: مدهای حمل و نقل مناسبی در محدوده بازار وجود دارد و در عین حال منعی برای تردد مردم وجود ندارد. در واقع با اینکه دسترسی حمل و نقل عمومی بسیار مناسب است ولی بسیاری از شهروندان ترجیح می دهند با خودروی شخصی استفاده کنند. کمبود پارکینگ نیز در بحث ایجاد ترافیک مزید بر علت است، نظر ما این است که هزینه تردد در هسته مرکزی شهر اگر بالا برود مردم مجاب به استفاده از حمل و نقل عمومی خواهند شد. 

تهیه نقشه راه برای ایمن‌سازی بازار و تشکیل کارگروه ایمنی در پاساژها

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای ایمن سازی بازار یک نقشه راهی تهیه کردیم و برای ایمن سازی راهروها و مشاعات اقداماتی را برای مقاوم سازی در برابر آتش سوزی آغاز کردیم و سایر بخش ها مانند اداره برق و گاز باید اقداماتشان را انجام دهند و باید اعتبار مازادی در بحث برق به پارسل بازار تزریق شود. همچنین کارگروه ایمنی در پاساژها تشکیل شده است. ضمن اینکه در ایمن سازی سقف بازار، از سالهای قبل اقداماتی توسط شهرداری آغاز شده و کار جداره سازی و تاسیسات برقی توسط کسبه در حال انجام است. 

انتهای پیام/

۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 58581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =