محرم شهر در حال تبدیل شدن به یک مناسک ثابت است

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مناسک آئینی تهران باید مردمی‌تر شود. این امر دغدغه ما در کمیسیون فرهنگی اجتماعی و شورا است.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد: «محرم‌شهر» با زحمتی که معاونت اجتماعی کشیده، در حال تبدیل شدن به یک مناسک ثابت است. من معتقد هستم کار فرهنگی تمیز و خوب که در اندازه سلیقه مردم باشد، می‌تواند به صورت ثابت به یک اتفاق پایدار و مناسک آئینی تهران تبدیل شود.

وی افزود: هر مقدار هم که می‌گذرد، مناسک آئینی تهران باید مردمی‌تر شود. این امر دغدغه ما در کمیسیون فرهنگی اجتماعی و شورا است.

نادعلی در ادامه با اشاره به اینکه توفیق داشتم از سرزمین تمدن‌ها در برج میلاد بازدید کردم، گفت: انصافا کار برجسته‌ای بود. این جنس کارها با این میزان تولید بزرگ و پروداکشن این مدلی را تنها در فیلم‌ها و سریال‌ها به عنوان یک موقعیت فرهنگی که تمام مردم بتوانند استفاده کنند، داشتیم.

عضو شورای شهر در ادامه افزود: در حال حاضر ایام سوگواری تمام شد. بنا است هفته وحدت و میلاد پیامبر نیز در ربیع الاول این اتفاق رخ دهد. در مهرماه نیز که مدارس باز می شوند مدارس را می‌آورند.

نادعلی با اشاره به اینکه برای نوجوانان و کودکان باید در رابطه با بحث‌های تاریخی و معرفتی و اتفاقات مختلف صحبت کنیم، بیان داشت: این موقعیت‌ها با استفاده از ابزار هنر تئاتر مثل موسیقی و چیزهای دیگر تلفیق این ها خیلی می تواند پیام‌رسان باشد.

وی در پایان در خصوص زیست شبانه مومنانه خاطرنشان کرد: این امر در حال رخ دادن است. گاهی اوقات برخی موارد قصد نیاز ندارد و زمانی که به آن ورود کنید و انجامش دهید، رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 58770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =