روند رو به رشد ثبت سفارش شهروندان منطقه ۴ در سامانه نوماند

شهردار منطقه ۴ از استمرار و اجرای موفقیت آمیز طرح نوماند در شمال شرق پایتخت خبر داد و گفت: خوشبختانه در طرح ارزشمند نوماند روند رو به رشد ثبت سفارشات را در بین شهروندان این منطقه شاهد هستیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴؛ علی اصغر کمالی زاده در این باره گفت: زباله  به عنوان یکی از منابع اصلی خسارت به منابع اصلی (آب، خاک، هوا) همواره مورد توجه مدیران شهری بوده است.


وی گفت: انسان با پیشرفت تکنولوژی و فناوری و تغییرات به وجود آمده در سبک زندگی، هر روز زباله بیشتری را تولید می کند. از این رو با جمع آوری و بازیافت صحیح و اصولی، اقلیم ما دچار دگرگونی می شود و چنانچه اصول کلی بهداشت رعایت شود آلودگی محیط و مشکلات بسیار کمتر خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه طرح ارزشمند نوماند در ماه پایانی سال گذشته آغاز و تا به امروز با موفقیت در حال اجراست، گفت: خوشبختانه شهروندان بادرایت این منطقه با آشنایی با سامانه نوماند و اپلیکیشن شهرزاد روز به روز سفارشات بیشتری را در این سامانه ثبت می کنند و این نشان دهنده موفقیت این طرح در منطقه ۴ پایتخت است.


کمالی زاده با اشاره به اینکه این نرم افزار مسیری درست برای جمع آوری زباله از مبادی تولید و با ظرفیت قانونی می باشد، در تشریح اقدامات اداره مدیریت پسماند منطقه در این زمینه گفت: آموزشگران بصورت روزانه با حضور در مراکز عمومی نظیر بوستان ها، میادین تره بار، سراهای محلات و درمانگاه های سطح منطقه، مراجعه کننده‌ها و خانواده‌ها را با ویژگی‌ها و مزایای طرح نوماند، چگونگی نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن شهرزاد درگوشی تلفن همراه، ثبت سفارش و تحویل پسماند خشک در محل آشنا می کنند.


شهردار منطقه ۴ ادامه داد: شهروندان منطقه می‌توانند با نصب اپلیکیشن شهرزاد و مراجعه به بخش نوماند، درخواست خود را برای تحویل و فروش پسماندهای خشک ثبت و روز و ساعت مراجعه ناوگان دریافت پسماند را طبق زمان‌بندی دلخواه خود اعلام کنند.


مدیریت شهری منطقه ۴ با اعلام آمار این طرح از آغاز تا به امروز گفت: در زمانی که  از آغاز این طرح گذشته است ۱۵۵۹۷ نفر  از شهروندان منطقه تحت آموزش قرار گرفته،   ۹۱۲۳ ثبت سفارش و ۱۱۹۹۱ نصب موفق اپلیکیشن را شاهد بوده ایم.


کمالی زاده با تاکید بر اینکه یکی از مزیت‌های مهم این طرح حذف مافیای زباله در سطح شهر است، یادآور شد: بیشترین میزان استقبال از این طرح در میان کودکان و دانش آموزان و مادران خانه‌دار بوده است.


شهردار منطقه ۴ در پایان با اشاره به نقش مهم آموزش و اطلاع رسانی گفت: هر طرح جدید و نوینی نیاز به اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان دارد و در صورت آگاهی ایشان از طرح مذکور آنها همواره یار و مددکار مدیریت شهری بوده اند که امید می رود در طرح نوماند نیز شهروندان فهیم منطقه پا به پای مدیریت شهری منطقه ۴ تا نتیجه مطلوب ما را یاری رسانند.


انتهای پیام /

۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 58865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =