اجرای مراسم راهپیمایی پرچم در طریق‌الحسین (ع)

«مرضیه مینایی‌پور» مسئول موکب «عقیله» حوزه بین‌الملل کمیته زینبیون ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران، فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته را تشریح کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران؛ مرضیه مینایی پور در گفتگو با ستاد رسانه ای کمیته زینبیون گفت: در میزهای پرسش و پاسخ که در بین طریق الحسین(ع) و در مسیر راه قرار داده شده، تلاش داریم همچون سال‌های گذشته با شناسایی زوار غیر ایرانی، پاسخگوی شبهات، احکام و حتی راهنمای مسیر آنها باشیم.

 وی ادامه داد: همچنین خادمان در این مسیر به بحث جهاد تبیین می‌پردازند، چراکه مبحث شخصیتی حضرت زینب سلام الله درواقع یک چهره مغفول است و چون در مراسم عظیم اربعین، سمت و سوی نگاه‌ها به امام حسین علیه السلام است ما باید در کنار مباحث مرتبط با قیام اباعبدالله الحسین‌(ع) به نقش حضرت زینب (س) بعد از قیام عاشورا هم اشاره کنیم. نباید از این نکته غافل شد که ایشان برای زنان ما در محور مقاومت و همه عرصه‌های بین الملل و جهانی الگوی مناسبی هستند.

به گفته وی، در موکب بین الملل کمیته زینبیون ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران، راه‌اندازی یک استودیو در دستور کار بوده که زائران بین الملل طریق الحسین(ع) با حضور در آنجا روایت‌های تازه و نگاه‌های جدیدی که به مراسم  اربعین داشته اند را بازگو می‌کند تا ثبت و ضبط شود. همچنین از سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده برنامه‌های افتتاحیه است، برنامه‌هایی برای کاروان‌های دعوت شده به موکب که شامل سخنرانی و مراسم مذهبی خواهد بود.

مینایی پور همچنین تصریح کرد: برنامه راهپیمایی پرچم که در واقع یک کمپین اتحادی است روز ۳۱ مرداد در کربلا از عمود ۸۱۳ تا ۸۳۳ برگزار خواهد شد  و در پایان، زائران در مقابل المان مسجد الاقصی می‌ایستند و دمام زنی می‌کنند. سخنرانی و قرائت بیانیه به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی و اقامه نماز جماعت اتحاد بین زائران اهل سنت و شیعه هم از بخش های دیگر این برنامه است.

وی با بیان اینکه مسئله قدس شریف فقط مسئله فلسطین نیست بلکه مسئله جهان بشریت است گفت: اگر در ماجرای غزه و فلسطین بی‌تفاوت باشیم از دایره بشریت خارج شده‌ایم ،دشمن به دنبال قبح زدایی و بی‌تفاوتی مردم نسبت به وقایعی است که در اطرافشان رخ می‌دهد پس باید مراقب باشیم که بی‌تفاوت نگذریم زیرا هر آینه نزدیک است که خودمان دچار آن شویم.

انتهای پیام/

۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 58943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =