نوای لبیک یا حسین در حسینیه کودک موکب زینبیه

در دهه برپایی موکب زینبیه در بوستان متنزه‌الحسین شهر کربلا، حسینیه کودک زینبیه میزبان عزاداری کودکان و نوجوانان اربعینی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۸؛ در سومین سال برپایی حسینیه کودک زینبیه در ایام اربعین حسینی، این حسینیه تا کنون روزانه میزبان ۱۰۰ کودک و نوجوان زائر دهه نودی بوده و حضور این زائران نوجوان با برپایی مراسم عصرگاهی قرائت زیارت عاشورا، عزاداری، سینه‌زنی و اقامه نماز جماعت در حوالی بین‌الحرمین، حال و هوای معنوی به این حسینیه بخشیده است.

حسینیه کودک زینبیه در شهر کربلا برنامه‌هایی همچون خاطره‌نویسی از سفر کربلا، کارگاه قصه‌گویی و داستان‌نویسی، نقاشی، اوریگامی، بازی‌های هوشی و خلاقیتی، فوتبال دستی و پخش روزانه فیلم انیمیشن را در بخش‌های مختلف خود دارد.

همچنین علاوه‌بر حضور همکاران خادم منطقه ۸، چهار نفر از بهترین مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران به عنوان خادم در این موکب مشغول خدمت‌رسانی هستند.

این حسینیه در ۱۰ روز فعالیت خود از ساعت ۱۰ صبح تا اذان ظهر و در نوبت دوم از ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب با ارائه برنامه‌های مختلف میزبان این گروه سنی از کودکان و نوجوانان است.

قابل‌تأکید است که با دیوارکشی اطراف چادرهای اسکان مادران، فضایی برای بازی و استفاده کودکان در فضای باز نیز در موکب زینبیه فراهم شده است.

انتهای پیام/

۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 58969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =