«سه خدمت شهروندی» نماد التزام شهرداری تهران به پاسخگویی است

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: پیام راهبردی این سه طرح شهروندی این است که ما التزام داریم به پاسخگویی؛ یعنی مدیریت شهری خود را مظهری از پاسخگویی شفاف به مردم می‌داند.

به گزارش خبرنگار شهر، مجید باقری، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در آیین رونمایی از سه خدمت جدید شهرداری تهران در حوزه تکریم شهروندان تهرانی که همزمان با یکصد و چهل و دومین پویش امید و افتخار برگزار شد، مطرح کرد: پیام راهبردی این سه طرح این است که ما التزام داریم به پاسخگویی؛ یعنی مدیریت شهری خود را مظهری از پاسخگویی شفاف به مردم می‌داند. یادمان باشد اگر می‌خواهیم شهر را متحول و متعالی کنیم، پیش نیاز هر نوع تحول، التزام به پاسخگویی است. 

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مند هستیم که پاسخگو باشیم و از تمام روش‌های نوین برای پاسخگویی استفاده خواهیم کرد، افزود: پیام راهبردی ما تعهد به پاسخگویی به شهروندان است. مطالبه حق شهروندان و پاسخگویی وظیفه مدیریت شهری است. استقبال مدیریت شهری برای ایجاد زیرساخت‌های نوینی که از تکنولوژی‌های روز هم استفاده کند و بستر شفافی برای پاسخگویی باشد، می‌تواند باعث شود سرمایه اجتماعی شهرداری ارتقا پیدا کند.

باقری با بیان اینکه همیشه ایجاد رویه‌های جدید با مشکلاتی مواجه است، افزود: در حال حاضر هر فعالیتی که در شهرداری تهران رخ می‌دهد، نتایجش در شهرهای دیگر بالاخص کلانشهرها قابل مشاهده خواهد بود؛ باید خوشحال باشیم که فعالیت‌های شهرداری تهران می‌تواند برای شهرداران کل کشور در تمام شهرها مثمرثمر و الگو واقع شوند. 

وی با اشاره به اینکه قسمت اولی که امروز رونمایی می‌شود که من به آن تاکید دارم و فکر می‌کنم باید عمق بیشتری پیدا کند؛ کلینیک مشاوره است، گفت: موضوع کلینیک مشاوره که در این طرح‌ها قرار داده شده، پاسخ به مطالبه نخبگانی و تخصصی است. 

باقری افزود: سامانه ۱۳۷ می‌توانست پاسخگوی مطالب روزمره باشد اما به محض اینکه موضوع تخصصی شود، متولیان سامانه ۱۳۷ شرایط پاسخگویی کامل را ندارند.

باقری همچنین گفت: فضای سایتی که برای پرسش و پاسخ‌های پرتکرار است، به شدت می‌تواند پاسخگویی شفاف را ارتقا دهد. دست‌اندرکاران ارتباطات توانستند سوالات را در نظر روانشناسی دسته‌بندی کنند. امیدوارم پاسخ‌ها را نیز با کلیدواژه‌های مهم آرایش دهند که شهروندان راحت‌تر بتوانند از آنها استفاده کنند. این امر هم رویکرد خوبی است اما تاکید می‌کنم سایت پرسش و پاسخ متناسب با مراجعه‌ای که انجام می‌شود، نظرهایی که مردم می‌گذارند و… به‌روز شود و توسعه پیدا کند. 

وی در خصوص سامانه QR (ارزیابی کارکنان توسط شهروندان) با بیان اینکه در کشور هیچ جایی نیست که در فاز اول ۲۰ هزار QR نصب کرده باشد، گفت: برای نظارت شهروندی متعادل و حفاظت از حقوق شهروندان و همکاران به طور همزمان، شهروندان می‌توانند از طریق QR در صورت رضایت هم امتیاز مثبت بدهند، هم در صورت عدم رضایت، امتیاز منفی.   

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در پایان از رسانه‌ها خواست با رصد این سه سامانه، بررسی و نقد آن به ارتقاء و کمال آن‌ یاری رسانند.

انتهای پیام/

۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
کد خبر: 59734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =