تناقض تصمیم گیری در ستاد کرونا؛ ستاد استانی موافق تعطیلی تهران است

شهر: سخنگوی شورای شهر تهران ضمن انتقاد از تصمیم گیری ستاد ملی کرونا درباره جدول ساعت کاری اعلام کرد که در منطقه ۱۸ تهران از روز چهارشنبه ردیابی بیماران کرونایی و پیگیری وضع افرادی که به آنها در تماس بوده اند آغاز شده و این طرح از فردا در منطقه ۵، ۲ و ۶ نیز اجرایی می شود.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در برنامه زنده تلویزیونی تهران ۲۰ در شبکه ۵ سیما با موضوع تعطیلی دو هفته ای تهران گفت: در شورای شهر تهران، به طور مستمر این مطالبه مطرح شده که شرایط تهران به شکلی رسیده که حتما باید برای تعطیلی تصمیم گیری شود. نکته ای که برای ما قابل فهم نیست این است که در جلسه ای که امروز در ستاد استانی تشکیل شده و مهندس هاشمی هم حضور داشتند همه از تعطیلی استقبال می کنند اما در ستاد ملی مخالفت می شود.

او ادامه داد: ستاد ملی کرونا امروز یک جدولی برای ساعت کار اعلام کردند که نکته طنز این بود که بعضی از این مشاغل که بعد از ساعت ۶ به بعد باید تعطیل شوند در حال حاضر تعطیل هستند مانند باشگاه های ورزشی.

بیمارستان ها ۴ برابر اردیبهشت پذیرش می کنند

اعطا گفت: الان در بیمارستان ها ۴ برابر ماه های اردییهشت و خرداد شاهد پذیرش هستیم. در آن زمان تعطیلی نوروز داشتیم و بعد از آن رستوران ها و پارک ها تعطیل بودند. در حال حاضر تعارضی بین آنچه مجموعه استانی تصمیم می گیرد و ستاد ملی وجود دارد و دولت مخالفت می کند و مشخص نیست دلیل این مخالفت چیست.

دولت انتظارات را برآورده نکرده است

او در پاسخ به سوالی درباره واگن های مترو و ترخیص مترو از گمرک که دولت مانع آن شده است گفت: در حال حاضر با بحرانی مواجه هستیم (کرونا) که باید درباره راه حل های آن صحبت کنیم.

اعطا گفت: در مورد واگن ها باید گردش کاری  انجام می شد که انجام نشده است. در سال های اخیر انتظاراتی که از دولت برای تزریق اتوبوس به تهران می رفته عملی نشده است.

او ادامه داد: باری که روی حمل و نقل عمومی می آید فعالیت در شهر است. موضوع مشکل حمل و نقل یکی دو ماهه قابل حل نیست.

سخنگوی شورای شهر  که در این برنامه همراه با عبدالحسین روح الامینی، نمانیده مردم تهران در مجلس شرکت کرده بود در پاسخ به انتقاد های او به مشکلات حمل و نقل گفت: الان با شرایطی مواجه هستیم که کادر درمان کشش ندارد. اگر بخواهیم راه حلی را جستجو کنیم که چند ماه دیگر پاسخ دهد سودی ندارد. روز پنجشنبه که من توییتی در مورد تعطیلی تهران نوشتم در تهران با پیکی مواجه شدیم که اگر  آمار آن را بگویم متهم به تشویش اذهان عمومی می شوم. اگر کسی بگوید نباید تهران تعطیل شود استدلالش مشخص نیست.

تعطیلی تهران برای قطع زنجیره نیست

او گفت: در حال حاضر بحث تعطیلی تهران برای قطع زنجیره درمان نیست تنها برای این است که کادر درمان بتواند خود را بازسازی کند. اگر مجموعه کادر درمان فروبریزد نمی توان اقدامی کرد.

اعطا در ادامه در حالی که روح الامینی به جلسه روز چهارشنبه شورا و مجلس اشاره کرد و گفت که شورا نیز بر خلاف تفاوت های سیاسی خواهان حل مشکلات شهر است به موضوع ساختمان ریاست جمهوری در منطقه جماران اشاره کردو توضیح داد: جلسه بین مجلس و شورا امر مبارکی است. یک بحث جزئی تخلف ساختمانی اتفاق افتاد، آقای دکتر حناچی شهردار تهران که فرد بسیار محترم و متینی هستند چند ماه است به همین دلیل  به جلسات دولت دعوت نمی شوند.

اعطا در بخش دیگری از این گفتگو گفت: یکی از مشکلاتی که در مواجهه با موضوع کرونا داریم این است که در آخر پروسه در بحث بیماران وارد می شویم. در کشورهای دیگر «کیس فایدینگ» (ردیابی افرادی که مبتلا می شوند) و «کانتکت فیسینگ» (افرادی که فرد مبتلا با آنها در ارتباط بوده است) می کنند. ما در انتهای این مسیر یعنی وقتی همه علایم بروز کرد و بیمار به مرحله حاد رسید  وارد می شویم.

اعطا خبر داد: از چهارشنبه در منطقه ۱۸ تهران این ردیابی با همکاری شهرداری، وزارت بهداشت، سپاه و بسیج و وزارت بهداشت آغاز شده است. از فردا در منطقه ۵ و ۲ و ۶ موضوع ردیابی آغاز می شود.

او درباره دلیل اقدام نکردن در این مورد در کشور گفت: در موضوع مورد یابی مشکل اصلی این است که امکانات مورد نیاز را در اختیار نداریم. اما در مورد دوم یعنی ردیابی افراد در ارتباط خیلی بهتر می توانیم اقدام کنیم.

ستاد کرونا شناور کردن ساعات کاری را جدی بگیرد

اعطا درباره موضوع حمل و نقل عمومی گفت: با شرایط فعلی که ناوگان حمل و نقل محدود و مشخص است به نظر می رسد که شناور کردن ساعات کاری را باید ستاد کرونا جدی بگیرد. این پیشنهاد از سه ماه پیش در شورا دائما مطرح شده است. به این ترتیب زمان های حضور در حمل و نقل عمومی را پراکنده می کنیم.

او ادامه داد: فرهنگ دور کاری هم دراین مدت در حال شکل گیری است و می توان روی آن کار کرد. در شورا با کارشناسان اعضای شورا این اقدام را انجام دادیم.

شورا و شهرداری مخالف لغو طرح ترافیک نیستند

اعطا ادامه داد: شورا و شهرداری مخالف لغو طرح ترافیک نیستند. مرجع تصمیم گیری شورای ترافیک است. ارزیابی کارشناسی این است که باید طرح ترافیک خیلی جدی تر باشد اما اگر تصمیم در ستاد استانی بر لغو باشد هیچگونه مخالفتی در شورا و شهرداری نداریم اما در دوره قبلی اثر بخشی خوبی نداشت.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
کد خبر: 6003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =