برگزاری آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام در منطقه ۱۴

همزمان با هفته دفاع مقدس آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدای گمنام در دارالمومنین تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام با هدف تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس و با حضور میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران، امیر شهرابی شهردار منطقه ۱۴، مسئولان نیروی انتظامی، راهور، بنیاد شهید و جمعی از معتمدان مردمی در مزار شهدای گمنام بوستان زیتون برگزار شد.
میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم با نقل خاطراتی از ارزش‌ها، اخلاص و سلحشوری رزمندگان و بسیجیان در دوران دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس، یادآور هشت سال رشادت و ایثار دلیرانی است که با استقامت و حراست از مرزهای میهن عزیزمان، اقتدار و استقلال را برای کشور و مردم به ارمغان آورده و افتخاری فراموش نشدنی را در تاریخ حماسی ملت ایران به یادگار گذاشتند.
وی با یاداوری اینکه باید بدانیم عزت، شرف و جایگاه امروز ما مدیون و مرهون شهداست، اظهار داشت: بدون تردید خدمت به خانواده شهدا، وظیفه دینی و اسلامی همه مسئولان و متولیان عرصه های مختلف کشور است و همین اصل در کنار انتقال رشادتهای ایثارگران طی دوران دفاع مقدس به نسل جوان امروزی است که می‌تواند فرهنگ جهاد و ایثار را در جامعه نهادینه کند. مظفر در ادامه برگزار ی مراسم نکوداشت و گرامیداشت شهدا و تکریم خانواده شهدا را وظیفه و افتخار دانست و از عملکرد مدیریت شهری منطقه ۱۴ برای این مهم همچنین پایه ریزی پروژه های ماندگار و اجرای طرح های اثربخش درراستای بهبود کیفیت زندگی در منطقه و خدمت به شهروندان قدردانی کرد.
عضو شورای شهر تهران با ابراز خرسندی از اینکه توفیق حاصل شد تا در کنار مزار شهدای گمنام دارالمومنین باشیم ابراز امیدواری کرد: ان شالله مشمول دعای خیر این سرافرازان شویم و خدمت گزاران شایسته ای برای این مردم و میهمن باشیم.
امیر شهرابی شهردار منطقه۱۴ نیز با بیان اینکه رزمندگان اسلام با تأسی از فرهنگ عاشورای حسینی و با ایثار و از خودگذشتگی و حفاظت از این مرز و بوم فرهنگی را بنا نهادند که برای همه نسل ها و دوران ارزشمند و ماندگار است، گفت: خانواده های متدین دارالمومنین تهران با اهدای بیش از ۲۵۰۰ شهید در مقام عمل این موضوع را ثابت کرده اند که همواره پای این انقلاب و آرمان های شهدا ایستاده اند.
وی بیان داشت: ما نیز هم قسم و همدل با عهد و میثاقی که با شهدا می بندیم محکم تر و استوار تر از گذشته راه پر افتخارشان را ادامه میدهیم و برای پاسداشت یاد و خاطره ی انسان هایی والامقام و رشد و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام ویژه داریم.

انتهای پیام/

۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵
کد خبر: 60130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =