تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری در چه مرحله‌ای است؟

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر قرار بر تصویب و اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری است، نباید تقسیم وظایف و امور دولت و شهرداری‌ها به گونه‌ای باشد که امور سخت و پرهزینه به شهرداری واگذار شود و درآمدزایی در اختیار دولت باشد.

علی اصغر قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درخصوص پیگیری شورا برای تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری، اظهار کرد: شورا می‌تواند با برقراری ارتباط با افراد موثر مجلس، این طرح را پیگیری کند اما موضوع از شورای عالی استان‌ها و دولت عبور کرده و کمیسیون امور شوراهای مجلس نقش اصلی را در تهیه پیش‌نویسی که باید در صحن تصویب شود، ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: طرح مدیریت یکپارچه شهری در کمیسیون امور شورا در حال بررسی است و رئیس مجلس قول داده که هرچه سریعتر طرح در صحن مطرح شود که اگر این اتفاق بیفتد جای خرسندی است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: آنچه که ما روی آن حساس هستیم این است که اگر قرار باشد ‌وظایف دولت‌ها در ادوار مختلف به شهرداری‌ها واگذار شود، به اصطلاح باید گوشت و استخوان با هم باشد و اینگونه نباشد که اقدامات پرهزینه و سخت به شهرداری واگذار شود و درآمدزایی در اختیار دولت باشد.

وی با بیان اینکه این طرح در هر دوره‌ای از مجلس و مدیریت شهری اجرایی شود، اتفاق مثبتی است، خاطرنشان کرد: باید واگذاری امور به نحوی باشد که دخل و خرج شهرداری با هم همخوانی داشته باشد.

انتهای پیام/

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 60358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =