منطقه ۲۰ پاک‌تربن و  ۱۴ آلوده‌ترین نقاط پایتخت

شاخص آلودگی هوا هم اکنون روی عدد ۸۱ قرارداد و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۷۱ قرار داشت و کیفیت هوا قابل قبول بود و امروز -جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳- نیز شاخص آلودگی هوا روی عدد ۸۱ است و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ۲۲ ایستگاه وضعیت قابل قبول (زرد) ثبت شده است و ایستگاه‌های (پارک رازی.منطقه ۱۱ و فرمانداری شهر ری منطقه ۲۰) در وضعیت پاک (سبز) قرار دارند. همچنین ایستگاه پارک شکوفه منطقه ۱۴ وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) قرار دارد.

بر اساس گزارش سایت کنترل کیفیت هوای تهران، ایستگاه فرمانداری شهر ری در منطقه ۲۰ با شاخص ۴۵ و قرار گرفتن در وضعیت پاک (سبز)، بهترین شرایط را دارد و ایستگاه پارک شکوفه منطقه ۱۴ با شاخص ۱۵۱ و ثبت وضعیت قرمز آلوده ترین نقطه در شهر تهران است.

گفتنی است؛ از ابتدای سال جاری تا امروز ۵ روز هوای پاک، ۱۳۳ روز هوای قابل قبول، ۵۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم برای همه در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است و این آمار برای سال گذشته، ۸ روز هوای پاک ، ۱۴۰ روز هوای قابل قبول، ۴۲ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۵ روز ناسالم برای همه بوده است.

انتهای پیام/

۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 60506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =