پیشنهاد رییس کمیسیون حمل و نقل شورا برای بهبود شرایط پارک حاشیه‌ای در تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: رابطه مالی بین پارکبانان و رانندگان باید حذف شود و پرداخت هزینه پارک باید الکترونیکی باشد.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در خصوص اجرای پارک حاشیه‌ای در تهران گفت: پارک حاشیه‌ای موضوعی‌ است که ده‌ها سال است هم در قوانین آمده، هم در عرف جهانی پذیرفته بوده و هم از جمله مصوباتی‌ است که در تمام این سالها شورای اسلامی شهر تهران بر آن تاکید داشته است.

وی ادامه داد: ایجاد پارک حاشیه‌ای منجر به افزایش نظم، ایمنی، عدالت و برخورداری عادلانه شهروندان از خدمات می‌شود و از سویی دیگر می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، سالانه چند هزار میلیارد تومان برای شهرداری درآمد داشته باشد.

تشکری هاشمی همچنین تصریح کرد: بنده شخصاً اعتقاد دارم که حضور فیزیکی پارکبان‌ها بهتر از نصب دوربین برای کنترل پارک خودروهاست. به نظر می‌رسد دوربین نمی‌تواند نقش بازدارندگی و یا اصلاح رفتار رانندگان را داشته باشد و فرصت اشتغال را هم کاهش می‌دهد.

پیشنهاد رییس کمیسیون حمل و نقل شورا برای بهبود شرایط پارک حاشیه‌ای در تهران

تشکری هاشمی با بیان اینکه خرید تجهیزات کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای هزینه‌بر است، گفت: برای این طرح باید خودرو خریداری شود که برای کنترل پارک، در معابر تردد داشته باشد که با توجه به ضرورت حرکت آهسته این خودرو، زمینه ترافیک هم ایجاد می‌شود؛ لذا به نظر می‌رسد این روش مزیت چندانی بر حضور فیزیکی پارکبانان ندارد.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با تاکید بر اینکه برای استفاده از نیروی انسانی نیز باید الزامات را رعایت کرد، یادآور شد: پرداخت هزینه پارک باید حتماً الکترونیک باشد. اگر رابطه مالی بین پارکبان و رانندگان در سطح معابر وجود نداشته باشد، می‌تواند در روند اجرای طرح پارک حاشیه‌ای تاثیر مثبتی داشته باشد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه این طرح در شهرهای دیگر هم موفقیت‌آمیز بوده است، خاطرنشان کرد: اگر طرح به درستی اجرایی شود، بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود.

انتهای پیام/

۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: 61114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =