رضایتمندی ۹۸درصدی شهروندان منطقه ۲ در بازخوردسنجی/ کاهش ۱۷ درصدی پیام‌ شهروندی

مسئول سامانه ۱۳۷پلاس شهرداری منطقه ۲ از رضایتمندی ۹۸ درصدی شهروندان این منطقه در بازخوردسنجی اجرای پیام‌های شهروندی در سامانه ۱۳۷پلاس خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، تلاش پرسنل و کارکنان سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران به عنوان یاوران گمنام مدیریت شهری اگرچه در خیل اخبار مرتبط با فعالیت‌های شهرداری کمتر دیده و شنیده می‌شود اما حضور و فعالیت آنان و ثبت پیام‌ها، گلایه‌ها، انتقادات و تشکر شهروندان و ارجاع آن به بخش‌های اجرایی مدیریت شهری می‌طلبد تا بیشتر از گذشته حوزه فعالیت کارشناسان سامانه ۱۳۷پلاس تبیین شده و شهروندان اطلاع بیشتری از نحوه خدمات‌رسانی آنان داشته باشند.

بر همین اساس در ادامه گفتگو با مسئولان سامانه ۱۳۷پلاس در مناطق ۲۲گانه که تلاش می‌شود تا از فعالیت‌ها و تلاش‌های پرسنل سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی گزارشی تهیه شود این هفته با پوریا قدرتی‌پور مسئول سامانه ۱۳۷پلاس شهرداری منطقه ۲ پای گفت‌وگو نشستیم تا آشنایی کاملی با فعالیت‌ها، چالش‌ها و عملکرد سامانه این منطقه داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید:
 

منطقه ۲، دومین منطقه پر پیام و پر تماس شهر تهران

پوریا قدرتی پور در ابتدای این گفت‌وگو با بیان اینکه مدت ۱۵ سال است در سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ سابق، دفاتر بازرسی و ۱۳۷پلاس فعلی مشغول به فعالیت می‌باشد، شهرداری منطقه ۲ را از حیث تعداد پیام‌های شهروندی دومین منطقه پر پیام و پر تماس شهروندان در مرکز سامانه ۱۳۷پلاس عنوان کرد و گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری به طور دقیق ۴۷ هزار و ۶۵۳ پیام شهروندی در این منطقه ثبت شده و رسیدگی شده است که موضوعات آلودگی صوتی، نظافت معابر، جمع‌اوری زباله و ضایعات و همچنین ساخت و سازهای غیر مجاز از بیشترین درخواست‌های شهروندان بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۷درصد ورودی پیام‌های شهروندان در مورد خدمات شهری است، اظهار کرد: در ادامه تلاش‌ها و تمهیداتی که مدیریت عالی منطقه برای جلب حداکثری رضایتمندی شهروندان انجام داد در ۶ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۷درصدی پیام‌های خدمات شهری شهروندان روبرو شدیم که این امر به دلیل تغییر پیمانکار خدمات شهری منطقه و تسریع در جمع‌آوری و حمل زباله، نظافت بهتر معابر و جمع‌اوری ضایعات بود.

مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۲ همچنین از افزایش رضایتمندی شهروندان از ثبت و اجرای پیام‌ها خبر داد و گفت: میزان رضایتمندی شهروندان در سال ۱۴۰۳ بیش از ۹۸ درصد شد که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است؛ به عبارتی همان‌گونه که در این مدت با کاهش پیام روبرو بودیم افزایش رضایت شهروندان را هم داشتیم.

جغرافیای منطقه ۲؛ از بافت مدرن سعادت آباد تا خیابان قدیمی زنجان

قدرتی‌پور در خصوص تعریف جغرافیای منطقه ۲ هم اظهار کرد: این منطقه ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار مساحت با بیش از ۶۹۲ هزار  نفر جمعیت و دارای ۹ ناحیه است که از جنوب به خیابان زنجان و شادمهر و از شمال به شهرک قدس و سعادت آباد و برج اسپیناس متصل است. (حاکمیت دو گانه فرهنگی و اقتصادی در این منطقه)

وی افزود: ۴ امامزاده و ۱۸ سفارتخانه در این منطقه وجود دارد و پرچالش‌ترین ناحیه منطقه هم ناحیه ۵ یعنی طرشت است که علت چالشی بودن آن مربوط می‌شود به وجود باغات و ساخت و سازهای غیر مجازی که در انجا وجود دارد. همچنین به دلیل اینکه منطقه ۲ دارای حریم است بازهم با چالش ساخت و سازهای غیرمجازی روبرو هستیم که شهروندان با تماس و ثبت پیام مدیریت شهری را از این معضل آگاه می‌کنند.


مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه یک: کار در ۱۳۷ عشق و علاقه می‌خواهد؛ ۱۳۷ مدیر می‌سازد
 

مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۲ در ارتباط با حضور عوامل و نیروهای اجرایی در سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۲ اظهار کرد: در دفتر سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۸ نیروی بازخورد داریم و در هر ناحیه هم ۵ نیروی اجرایی و ۳ کارشناس ثبت خبر؛ البته با توجه به حجم و گستردگی منطقه این تعداد نیرو کم است و باید جذب نیرو داشته باشیم.

وی در خصوص انبارهای ۱۳۷پلاس منطقه هم گفت: در هر ناحیه یک انبار مجهز داریم و یک انبار مرکزی هم در منطقه وجود دارد؛ از نظر تجهیزات با تلاش بازرسی منطقه به روز هستیم ضمن اینکه با توجه به دستور مدیریت جدید سامانه تجهیزات مستقر بر روی خودروها و انبارها را بروزرسانی کردیم.

کاهش ۱۱ ساعته رسیدگی به پیام شهروندان

وی در خصوص زمان پاسخگویی و اجرای پیام شهروندان هم افزود: آمارهای ما نشان می‌دهد در ۶ ماهه گذشته ۱۱ ساعت کاهش زمان داشتیم که این یک آمار مثبت تلقی می‌شود.

قدرتی‌پور در توضیح این مطلب گفت: در سال گذشته چرخه یک پیام از زمانی که ثبت می‌شد تا انتهای کار حدود ۶۴ ساعت زمان می‌برد که امسال این زمان به ۵۳ ساعت کاهش پیدا کرد تا پیام بسته می‌شود؛ یعنی از ساعتی که پیام شهروند ثبت شده، به ناحیه ارجاع می‌شود تا کار را انجام دهد، سپس بعد از اجرای کار و اتمام عملیات از سوی ما بازخوردگیری شده یعنی صحت و عدم رضایت را بگیریم ۱۱ ساعت کاهش زمان داریم.

مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۲ در خصوص چالش‌های کاری سامانه در این منطقه گفت: موضوع عدم ثبت آدرس دقیق توسط شهروندان یکی از چالش‌های کاری می‌باشد که مثلا شهروند نسبت به آبیاری فضای سبز ثبت پیام می‌کند اما آدرس دقیق نمی‌دهد و بعد از حضور نیروهای اجرایی مشخص می‌شود مکان مورد اشاره شهروند مثلا ۲ هکتار است و معلوم نیست کدام نقطه باید آبیاری شود.

انتهای پیام/

۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 61941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =