۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 6699

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲ خبر داد:

بیش از ۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه درحال ساخت در منطقه ۲۲ تهران

۱۸ کیلومتر از مسیرهای درحال بهره برداری تفریحی و ۱۱ کیلومتر و ۱۰۰ متر دیگر مسیر دوچرخه محلی است
بیش از ۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه درحال ساخت در منطقه ۲۲ تهران

شهر: یکی از ویژگی‌های استاندارد جهانی برای ساخت مسیر دوچرخه، کاهش مسیرهای خودرو و توسعه مسیرهای پیاده و دوچرخه است. بیشتر مسیرهای دوچرخه درحال ساخت و طراحی منطقه ۲۲ تهران از مسیرهای خودرو گرفته شده‌اند.

مریم نخعی پور، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲ تهران در گفتگو با شهر، با تأکید براینکه منطقه ۲۲ بیشترین مسیر دوچرخه سواری را در میان مناطق تهران دارد، افزود: همچنین بیشتر مسیرهای دوچرخه در منطقه ۲۲ از نوع مسیر دوچرخه ویژه هستند یعنی مسیر دوچرخه از مسیر سواره توسط جدول، جداسازی شده است و در صورت قرار گرفتن در کنار پیاده راه جدا از مسیر پیاده است. به عبارت دیگر، جداسازی‌های مسیر دوچرخه از طریق اصلاح هندسی اتفاق افتاده است.

او ضمن اشاره به اجرا و طراحی مسیرهای دوچرخه براساس سند جامع دوچرخه سواری شهر تهران، گفت: باید برای ساخت مسیرهای دوچرخه، اولویت ترافیکی ملاک عمل قرار گیرد. 

نخعی پور با بیان اینکه طول مسیرهای دوچرخه درحال بهره برداری برابر با ۲۹ کیلومتر و ۱۰۰ متر است، افزود: عمده‌ترین این مسیرها شامل شهرک لاله، شهرک صدرا، بوستان جوانمردان، پارک بانوان چیتگر، مسیر سرعت چیتگر، مسیر استقامت چیتگر، مسیر دوچرخه دریاچه خلیج فارس و ... است.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲ تهران؛ ۱۸ کیلومتر از مسیرهای درحال بهره برداری تفریحی و ۱۱ کیلومتر و ۱۰۰ متر دیگر مسیر دوچرخه محلی است.

او همچنین در ادامه اعلام کرد که از سال ۱۳۹۸ تاکنون، حدود سه کیلومتر از مسیرهای دوچرخه درحال بهره برداری، بهسازی شده‌اند.

نخعی پور درباره مسیر دوچرخه شهرک «صدرا» تا پارک «خرگوش دره» توضیح داد: در سال‌های اخیر مسیر دوچرخه شهرک صدرا تا پارک خرگوش دره اجرا شده بود که بخشی از این مسیر نیاز به بهسازی و تکمیل داشت. از اواخر سال گذشته تاکنون یک کیلومتر و ۳۰۰ متر مسیر جدید ساخته شده و یک کیلومتر و ۲۰۰ متر دیگر بهسازی مسیر شده است. در مجموع طول مسیر دوچرخه شهرک صدرا تا پارک خرگوش دره برابر با دو کیلومتر و ۵۰۰ متر است.

او درباره مسیرهای دوچرخه سواری که در دست اقدام هستند، توضیح داد: عملیات عمرانی مسیر دوچرخه دور ورزشگاه آزادی به طول هفت کیلومتر و ۸۰۰ متر و عرض دو متر و ۵۰ سانتی متر از هفته گذشته آغاز شد. امید است که نصف این مسیر تا هشت ماه دیگر ساخته شود. این مسیر ورزشگاه آزادی را به مترو ورزشگاه آزادی و در آینده به مترو چیتگر متصل خواهد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲ تهران درباره ساخت دو مسیر جدیدی دیگر، گفت: عملیات عمرانی ساخت مسیر دوچرخه دیگری از باغ ملی گیاهشناسی تا مترو ایران خودرو به طول دو کیلومتر و ۷۰۰ متر از دی ماه آغاز خواهد شد. مسیر دوچرخه دیگری از باغ ملی گیاهشناسی تا مترو وردآورد به طول سه کیلومتر و ۱۰۰ متر در دست مطالعه است و در صورت تایید سازمان ترافیک، در دستور کار اجرا قرار خواهد گرفت.

به گفته نخعی پور؛ دو کیلومتر و ۵۰۰ متر مسیر دوچرخه درحال اتمام، سه کیلومتر و ۱۰۰ متر درحال طراحی و ۱۰ کیلومتر و ۵۰۰ متر درحال ساخت هستند.

او با تأکید براینکه تمامی مسیرهای دوچرخه جدیدی که درحال طراحی و اجرا هستند به ایستگاه‌های مترو یا وسایل نقلیه انبوه بر متصل می‌شوند، افزود: مسیرهای ویژه دوچرخه از مسیرهای عابرپیاده گرفته نشده بلکه از مسیرهای سواره گرفته شده است. برای مثال مسیر دوچرخه موجود در بلوار آیت الله تهرانی از مسیر سواره دریافت شده است. البته درصدی از مسیرهای عابرپیاده‌ دارای حریم پیرامونی هستند که از این حریم‌ها برای ساخت مسیر دوچرخه استفاده شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲ تهران در پایان بیان کرد: تلاش می‌شود که مسیرهای دوچرخه‌ای که ساخته می‌شود دارای عرض استاندارد دو متر و ۵۰ سانتی متر و از مسیر سواره دریافت شده باشد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 6699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =