آغاز فاز اول طرح کاهش مصرف انرژی در ساختمان های عمومی منطقه ۱۹

گام اول طرح کاهش ۱۵ درصدی مصرف انرژی در ساختمان های عمومی منطقه ۱۹ با اجرای پروژه ممیزی انرژی در ساختمان های اداری شهرداری برداشته شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی شهردار منطقه با اشاره به سیاست های مدیریت شهری تهران در راستای عمل به بند "ز" ماده ۳۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه مصوب سال ۹۵ در خصوص اجرای طرح مدیریت سبز در ساختمان های اداری و نیز با استناد به برنامه پنجساله سوم توسعه شهر، اعلام کرد: کاهش ۱۵درصدی مصرف حامل های انرژی از جمله شاخصه های این طرح بوده که در قالب انجام ممیزی ساختمان های اداری در ۱۶ ساختمان پایلوت آغاز شده است.

به گفته او در حال حاضر وضع موجود مصرف انرژی (گاز و برق) و مقایسه میزان مصرف با استانداردها در ساختمان شهرداری نواحی پنجگانه، معاونت ها، انبار مرکزی، مرکز تحقیقات و مشاوره گل و گیاه، ستاد پشتیبانی و مدیریت منطقه و مرکز فراموز میلاد درحال بررسی است و درمرحله بعد نیز موارد و مشکلات احصاء شده به منظور کاهش ۱۵ درصدی اجرا خواهد شد.

همچنین طی این اقدام ضمن تعیین شدت مصرف انرژی ساختمان و مشخص کردن رتبه انرژی بر اساس استاندارد برچسب انرژی ساختمان، دیاگرام جریان انرژی ساختمان، گلوگاه های مصرف انرژی مجموعه، پتانسیل های صرفه جویی انرژی در مجموعه به منظور امکان سنجی و ارائه راهکارهای صرفه جویی مصرف انرژی مورد سنجش قرار می گیرد.

توکلی در ادامه اضافه کرد: در گام بعدی این طرح، ممیزی مصرف انرژی دیگر ساختمان های اداری و نیز اماکن عمومی از جمله سراهای محلات و درمانگاه شهرداری منطقه۱۹ براساس شاخص های تعیین شده انجام خواهد شد.

شهردار منطقه ادامه داد: بحث کاهش مصرف آب، مدیریت پسماند، تجهیزات و ساختمانها  همچنین آموزش به کارکنان از دیگر شاخص های مدیریت سبز هستند که در اولویت فعالیت ها و برنامه های اجرایی شهرداری این منطقه قرار گرفته است.

۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 7098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =