لزوم تغییر ساختار سنتی تولید نان

شهر: ساختار تولید نان در کشور سنتی است که باید تغییر کند. در این زمینه شرکت های خصوصی خوبی داریم و در حال تغییر مسیر مصرف هستیم، به هر حال قوت غالب مردم ما نان است و این صنعت در حال تحول است.همچنین استفاده صنایع تهیه نان از ارز یارانه ای باعث می شود که نو آوری ها تبلور نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه آیین افتتاح مرکز نوآوری تخصصی صنعت غذا در مرکز سیلوی تهران در منطقه ۱۶ در جمع خبرنگاران گفت: این حرکتی بزرگ است که با همکاری شهرداری تهران شروع کردیم و در حال حاضر این مرکز جزو مراکزی است که بحث بازسازی فضاهای قدیمی در آن مطرح است.

او افزود: صنایع غذایی یکی از بزرگترین صنایع کشور است و ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهد و نو آوری ها در این حوزه بسیار مهم است. این مراکز کمک می کنند که نو آوری به کارخانجات بیاید.

ستاری به مشکلات صنایع نان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات این زنجیره  تفاوت قیمت ارز است. صنایع مربوط به تهیه نان از ارز یارانه ای سیستم استفاده می کنند و این باعث می شود که نو آوری ها تبلور نداشته باشد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: ساختار تولید نان در کشور سنتی است که باید تغییر کند. در این زمینه شرکت های خصوصی خوبی داریم و در حال تغییر مسیر مصرف هستیم. به هر حال قوت غالب مردم ما نان است و این صنعت در حال تحول است.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 7218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =