کارنامه مدیریت بحران شهر تهران قابل قبول است

شهر: رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان مدیریت بحران شهر تهران به‌عنوان یکی از نهادهای پیشگام در کنار سایر سازمان‌های خدمات رسان در شهرداری تهران کارنامه قابل قبولی از خود در مواجهه با انواع بحران‌ها بر جای گذاشته است.

محمد سالاری،  رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر با اشاره به وجود انواع مخاطرات در شهر تهران بر کارنامه قابل‌قبول سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد و گفت: دولت باید به رویکرد مدیریت یکپارچه به‌ویژه در حوزه بحران پایتخت توجه ویژه داشته باشد.

سالاری با بیان اینکه حوزه مدیریت بحران بدون مشارکت واقعی و مبتنی بر یک چهارچوب مدون تمام دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و نیز مردم نمی‌تواند مسئولیت‌های خود را به‌درستی انجام دهد، بیان کرد: تهران شهری است که هم به لحاظ پیچیدگی موضوعات آن و هم به لحاظ جغرافیایی خاص خود با طیفی از امکانات بالقوه شدن انواع خطرها مواجه است.

 او با اشاره به اینکه زلزله و سیل دو مخاطره قابل‌توجه در تهران است، ادامه داد: متاسفانه شهر تهران با قرار گرفتن بر روی انواع گسل‌های فرعی و اصلی با خطر بسیار جدی زلزله مواجه است. لذا سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران باید تمهیدات لازم را در تمام حوزه‌های آموزش، پیش‌بینی، هشدار و البته عملیات برای مواجهه با این موضوع فراهم کند. همان‌گونه که تاکنون نیز به‌خوبی در این مسیر گام برداشته است.

 او همچنین با اشاره به‌قرار گرفتن شهر تهران در پای رشته‌کوه‌های البرز عنوان کرد: با توجه به این موضوع و نیز وجود رود دره‌های متعدد در پایتخت، در صورت غفلت و لایروبی نشدن معابر با هر بارش می‌توان شاهد جاری شدن سیل در پایتخت بود.

سالاری توضیح داد: با نگاهی به شرایط شهر تهران و نیز نحوه برخورد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بحران کووید ۱۹ از دید بنده عملکرد این سازمان قابل‌تقدیر و رضایت‌بخش است.

او در ادامه افزود: خوشبختانه سازمان مدیریت بحران شهر تهران به‌عنوان یکی از نهادهای پیشگام در کنار سایر سازمان‌های خدمات رسان در شهرداری تهران کارنامه قابل قبولی از خود در مواجهه با انواع بحران‌ها بر جای گذاشته است.

 رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: موضوع مهمی همانند مدیریت بهران تنها با مشارکت و همراهی واقعی تمام دستگاه‌های دولتی و عمومی مردم و تحت یک مدیریت یکپارچه قابل مدیریت است. لذا دولت باید به رویکرد مدیریت یکپارچه به‌ویژه در حوزه بحران پایتخت توجه ویژه کند.

خبرنگار : سمیرا امیر چخماقی

۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 7230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =