دومین مرحله پویش موتور سوار خوب در منطقه ۳ تهران

دومین مرحله پویش آموزشی-ترویجی موتورسوار خوب جهت آگاه سازی شهروندان منطقه ۳ در حال برگزاری است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه گفت: با توجه به وجود موتور سیکلت به عنوان یکی از وسایل نقلیه پر کاربرد در شهر تهران و لزوم آگاه سازی بیشتر شهروندان در خصوص استفاده صحیح از آن، پویش موتور سوار خوب در منطقه ۳ در حال اجرا است.  
او زمان اجرای این کمپین را ۲۶ آذر تا اردیبهشت ۱۴۰۰ خواند و ابراز کرد: همچنین در راستای اجرای این طرح، *اولین کارگاه* آموزشی *با موضوع آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی* به صورت مجازی با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت اجتماعی و فرهنگی این منطقه برگزار شد.  
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ بیان کرد: تشخیص دادن و هویت دادن به موتورسواران از طریق تعریف موتورسوار خوب، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره بی‌نظمی‌ها و قانون شکنی‌های موتورسواران با رویکرد ایجابی و تاکید بر خانواده راکبان و افراد پیرامون آن‌ها از اهداف این پویش به شمار می رود.  
 این کمپین پنج هدف عملیاتی دارد که شامل حضور نیافتن موتورسواران در خط ویژه، تونل های شهری و مسیرهای ممنوع العبور، عدم حضور در پیاده رو و احترام به حقوق عابران پیاده، ترغیب به استفاده از کلاه ایمنی، تغییر رفتار موتورسواران از طریق هوشیارسازی و آگاه سازی خانواده آنها و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی (سرعت مطمئنه، حمل نکردن بار و...) است.
 

۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 7277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =