پیگیری وضعیت گود پرخطر قراگوزلو از طریق مرجع قضایی

شهر: شهرداری منطقه ۱۷ برای جمع‌آوری گود پرخطر قراگوزلو و تاورکرین آن در حال پیگیری از طرف مرجع قضایی است. همچنین در نزدیکی این گود، گود دیگری وجود دارد که ایمن سازی آن در حال انجام است.

داود لطفی، شهردار منطقه ۱۷ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره گودهای پرخطر در این منطقه گفت: چهار گود رها شده در منطقه وجود داشت که سه مورد آن در حال ایمن سازی است و یک مورد نیز در مراحل اخطار قانونی قرار دارد تا از طرف مرجع قضایی برای ورود شهرداری به آن حکم صادر شود.
او افزود: این گود پرخطر در ناحیه یک که به گود قراگوزلو معروف است و حدود ۶ سال است که رها شده، در حال حاضر دغدغه اصلی شهرداری منطقه درحوزه گودهای پرخطر منطقه است که در محله یافت آباد، پشت یک مرکز تجاری واقع شده و ابعاد آن تقریبا سه برابر گود مقدم است. 
او با بیان اینکه هر سال یک سری تاییدیه از طرف مالک این گود به شهرداری ارائه می شد، عنوان کرد: یک تاورکرین در این گود وجود دارد که چندین سال است برافراشته شده، بر همین اساس برای جمع‌آوری تاورکرین و گود در حال پیگیری از طرف مرجع قضایی هستیم. همچنین در نزدیکی این گود، گود دیگری وجود دارد که البته ایمن سازی آن در حال انجام است.
به گفته لطفی، علاوه بر این در ناحیه یک، گودی معروف به ۱۳۷ وجود داشت که شهرداری منطقه در ماه‌های گذشته و قبل از حادثه گود مقدم آن را پر کرده است. شهردار منطقه ۱۷ با بیان اینکه گود مقدم با ارتفاع ۲۳ متری گود رها شده نبود و کارگاه آن فعال بود ادامه داد: اما به لحاظ اینکه این گود در طراحی و یا اجرا مشکلی داشته، یک هیات پنج نفره از کارشناسان رسمی قوه قضاییه در حال بررسی موضوع هستند.
او درباره نقش شهرداری در این باره توضیح داد: قبل از اینکه شهرداری جوازی را در زمینه جواز های خاص صادر کند، نقشه و صلاحیت مجری و ناظر توسط سازمان نظام مهندسی تایید می شود بنابراین از این منظر سازمان نظام مهندسی با توجه به خاص بودن جواز تاییدیه‌های اولیه را صادر می‌کند که بر اساس آن شهرداری در تاییدیه اولیه طراحی جواز و در تاییدیه دوم اجازه شروع عملیات ساخت و ساز را صادر می کند.
لطفی با بیان اینکه گود دیگری در خیابان زمزم در ناحیه ۲ وجود دارد که در آن باید ۶ طبقه منفی اجرا می شد، گفت: بعد از حادثه گود مقدم توانستیم با مذاکره با مالک گود خیابان زمزم و توضیح اینکه شرایط توپوگرافی محدوده آن پروژه به گونه‌ای است که غیرقابل پیش‌بینی است و امکان بروز خطر و سستی خاک در آن بالا است رضایت او را برای کم کردن دو طبقه جلب کنیم. 
شهردار منطقه ۱۷ در پایان یادآور شد: سایر گودهای منطقه کارگاه فعال دارند و رها شده نیستند و علاوه بر این، نواحی مختلف وضعیت گودهای عمیق را بررسی و ضوابط را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می دهند. 
خبرنگار: علی سی پی

۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 7281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =