نصب تابلوی شجریان قدردانی از خلق خاطرات او برای مردم بود

شهر: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: شورای شهر به موقع در مورد انتخاب خیابانی به نام استاد محمدرضا شجریان تصمیم گیری کرد اما خوانش های غلط مانع انجام به موقع این اقدام شد.

محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره نصب تابلوی خیابان شجریان در تهران گفت: بعد از نصب این تابلو در آستانه شب یلدا شاهد استقبال بی نظیر جامعه از این خبر بودیم و در واقع رویکرد مثبتی نسبت به تصمیم شورا داشتند.

او با بیان اینکه سوالی که مطرح شد این بود که چرا این اقدام اینقدر دیر انجام شده است، توضیح داد: در حقیقت نصب این تابلو نوشدارو بعد از مرگ سهراب بود. این در حالی است که این مصوبه در زمان حیات استاد و در ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ یعنی بیش از یک سال و نیم قبل از درگذشت ایشان به تصویب شورا رسید.

حق شناس گفت: متأسفانه بخشی از خوانش ها و ملاحظات با اجرا همراه نشد و این اقدام به تعویق افتاد. پیگیری هایی که صورت گرفت و تلاش هایی که برای رفع برداشت های نامناسب با رویکردی که شورا از این تصمیم داشت، متفاوت بود. شورا به دنبال این بود که بتواند از سرمایه اجتماعی شهر و شخصیت و جایگاه هنرمندان که سال ها برای مردم در دوران انقلاب و جنگ خاطره آفریده اند تجلیل کند.

او ادامه داد: صدای استاد شجریان بیش از سه دهه خاطرات خوبی را برای مردم چه در زمان افطار و در زمان های دیگر خلق کرد نصب  این تابلو تنها تجلیل از شجریان نبود. تجلیل از خاطراتی بود که برای جامعه ایرانی به دنبال داشت. شجریان شخصیتی بود که شفیعی کدکنی در مورد او می گوید نقش او مثل نقش حافظ در شعر است و هر ۵۰۰ سال تنها یک بار چنین شخصیتی بروز و ظهور می کند.

حق شناس گفت: شورا به موقع کار خود را انجام داد. خوشبختانه با تلاش زیاد این تابلو نصب شد و فکر می کنیم با این کار لبخند بر لبان دوستداران شعر و موسیقی در شب یلدا نقش بست.

حق شناس در همین رابطه درباره برخی حواشی ایجاد شده و نصب تابلوی شهید فخری زاده روی تابلوی شجریان از سوی عده ای به برنا گفته است: دوستان اطلاع نداشتند که گذر ارزشمندی فردای شهادت، به نام شهید فخری زاده نامگذاری کردیم و مصوبه دو فوریتی داشتیم و احتمالا اطلاع نداشتن سبب این اشتباه شده است. طبیعتا دوباره تابلو خیابان شجریان نصب خواهد شد.  

او درباره نصب تابلوی فروغ فرخزاد گفت: چند تابلو همچنان مانده است و امیدواریم شهرداری تهران زودتر مصوبات شورا را اجرایی کند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 7297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =