برگزاری مراسم آیینی مذهبی ولادت حضرت مسیح در منطقه ۶

شهر: همزمان با سالروز تولد حضرت عیسی مسیح، اعضای کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه ۶ با حضور در کلیسای انجیلی آشوری سن توما واقع در محله گلهای فاطمی در جمع هموطنان آشوری، در این مراسم آیینی مذهبی روز میلاد حضرت مسیح شرکت کردند.

به گزارش شهر، تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ در مراسم میلاد حضرت مسیح (ع) در کلیسای سن تومان گفت: حضرت مسیح تجلی و ظهور اراده حضرت حق برای هدایت و سعادت بشر است و بشارت رحمت و نوید بخش رهایی انسان از خشونت ، ظلم ، تیره روزی و نگون بختی که حرکت به سوی آگاهی و آزادی را برای انسان به ارمغان می آورد.

او افزود: بر خلاف تبلیغات گسترده و دروغ پراکنی های ضد انسانی که اسلام هراسی را ترویج می کنند و مبتنی بر آموزه های مذهب اسلام ، آیین دوستی و مهرورزی از ارزش های کلیدی و راهبردی مسلمانان است و این دو مفهوم الهی در تعامل مسلمانان و مسیحیان در طول تاریخ همواره از نکات و نقاط برجسته ای بوده که هیچ گاه دشمنان مسیح و حضرت رسول اکرم ( ص ) و پیروان تاریکی و مدافعان تعدی نتوانسته اند خللی در آن ایجاد کنند .

فرهادی ادامه داد: نگاه اسلام به مسیح نگاهی اخلاقی ، ارزشی و الهی است که جایگاه ممتازی به حضرت مسیح در میان مسلمانان بخشیده است و شان و منزلت ویژه ای برای ایشان قائل است تا حدی که در قرآن کریم مسیح به عنوان یکی از اسوه های برتر اخلاقی معرفی شده که هر انسان موحد و آزاده ای به رعایت و التزام و اهتمام به این زیبایی های اخلاقی توصیه شده است .

منطقه ۶ از مناطقی است که اقلیت های مذهبی در راستای همزیستی مسالمت آمیز در آن زندگی می‌کنند و کلیساهای متعلق به هم وطنان آشوری و ارامنه در این منطقه وجود دارد.

در این مراسم محمد جواد حق شناس و احمد مسجد جامعی اعضای کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ و  رهبر دینی کلیسای «سن توما» حضور داشتند.

خبرنگار: علی سی پی

۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 7339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =