خیابان ولی عصر (عج) در راه ثبت جهانی

به منظور ثبت جهانی خیابان ولی عصر (عج)، طرح احیای این خیابان در محدوده منطقه ۱۱ حد فاصل چهارراه معز السلطان تا چهارراه امیر اکرم و چهارراه مولوی تقاطع مولوی _ ولی عصر (عج) در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نشست بررسی موضوعات پیرامون ثبت جهانی خیابان ولی عصر (عج) در محدوده منطقه ۱۱ تهران با حضور شهردار منطقه ۱۱ ، مدیر و عوامل پروژه ساماندهی خیابان ولی عصر (عج) و شهرداران نواحی و معاونین با اولویت اجرای طرح در مسیرهای چهارراه معزالسلطان تا پل امیر بهادر در محور خیابان ولی عصر(عج) برگزار شد.

در این نشست وحید قاسمی مدیر پروژه خیابان ولی عصر (عج)، ضمن ارائه طرح های اجرایی و پیشنهادات بررسی شده در محور این خیابان با هدف ثبت جهانی خیابان ولی عصر (عج) که بخش قابل توجهی از آن در محدوده شهری منطقه ۱۱ واقع شده است؛ به اولویت های الزام ثبت جهانی این خیابان اشاره کرد و گفت: خیابان ولی عصر (عج) با توجه به قدمت تاریخی و شهرتی که به عنوان بلندترین خیابان در خاورمیانه دارد؛ در مدیریت شهری و حفظ آن بسیار مورد توجه است.

قاسمی افزود: اولین فعالیت اجرایی پیشبرد اقدامات ثبت جهانی خیابان ولی عصر (عج) در محدوده منطقه ۱۱ آغاز شده است و در نظر داریم با نظام نامه ای که به امضای شهردار تهران رسیده؛ مشاغل خیابان ولی عصر (عج) را به عنوان اصالت محل و شغل برای ثبت ملی در نظر بگیریم.

او در ادامه یکی از مباحث مهم شهرداری تهران در سال ۱۴۰۰ را ارتقای خیابان ولی عصر (عج) عنوان کرد که مدیریت شهری در منطقه ۱۱ نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.

در ادامه این نشست نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱، ضمن اشاره به اقدامات اجرایی و مهم در حوزه بافت تاریخی این خیابان که در سال جاری انجام شده است؛ گفت: موضوع مهم در پیشبرد اجرایی طرح، یکدستی اقدامات بین چهار منطقه شهری است که در برگیرنده این خیابان هستند .

آبادیان ادامه داد: پس از انجام نامه نگاری های اداری در خصوص مباحث مطرح شده از جمله کف سازی و پروژه های آرام سازی فضاهای شهری این محور ، زیبا سازی و حفظ حریم سبز خیابان و سایر نکات یاد شده اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۱ ضمن اشاره به همکاری این منطقه با سازمان زیبا سازی و تسهیلگری تمامی موضوعات مطرح شده بیان کرد: : مانند ادوار گذشته که در احیا و اقدامات نگهداشت ابنیه و میراث ارزشمند تاریخی در تهران پیشرو بوده ایم ؛ این بار نیز علاوه بر طرح های مطرح شده، تقاطع مولوی را نیز داوطلبانه به طرح احیای خیابان ولی عصر (عج) اضافه می کنیم و با همکاری مجریان طرح ساماندهی خیابان ولی عصر (عج) و سایر سازمان های مشارکت کننده تا اردیبهشت ماه اقدامات به پایان خواهد رسید.

آبادیان حفظ ابنیه تاریخی از جمله خانه مینایی، نور پردازی موزه قرآن، اجرای طرح انضباط شهری در حد فاصل چهارراه جمهوری تا چهارراه ولی عصر (عج)، نورپردازی ساختمان تئاتر شهر، اقدامات حمایتی برای تئاتر های خصوصی در محور خیابان ولی عصر (عج) ، کاشت درخت چنار تازه و شناسایی درختان خشکیده  این محور را از جمله اقدامات مهم سال جاری در این خیابان بر شمرد.

۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 7436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =