۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 7620

بر اساس آمارنامه شهرداری تهران

بیش از یک میلیون تماس با سامانه ۱۳۷

بیشترین درخواست شهروندان در ۱۳۷ مربوط به کدام بخش است
بیش از یک میلیون تماس با سامانه ۱۳۷

شهر:  بیشترین پیام شهروندان در سامانه ۱۳۷ مربوط به حوزه نگهداشت شهر است. در سال ۱۳۹۸، یک میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۷۰ پیام به سامانه ۱۳۷ از سوی شهروندان ارسال شده که نسبت به سال ۱۳۹۷ کاهش اما نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش داشته است.

به گزارش شهر، داده‌ها و آمار منتشر شده در آمارنامه شهرداری تهران که مربوط به سال ۱۳۹۸ است در بخش مرکز سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ نشان می‌دهد؛ بیشترین پیام شهروندان در این سامانه مربوط به حوزه نگهداشت شهر است.

در سال ۱۳۹۸، یک میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۷۰ پیام به سامانه ۱۳۷ از سوی شهروندان ارسال شده که نسبت به سال ۱۳۹۷ کاهش اما نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش داشته است.

شهروندان تهرانی در سال ۱۳۹۷، چیزی در حدود یک میلیون و ۲۰۲ هزار و در سال ۱۳۹۶ حدود یک میلیون و ۴۷۷ هزار پیام به این سامانه ارسال کرده‌اند.

بررسی تعداد پیام‌ها به تفکیک ماهیت پیام در سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد ۵۰۳ پیام در حوزه اجرایی، ۱۰۴ هزار و ۷۹۳ پیام در بخش توسعه‌ای، ۱۷۹ هزار و ۱۳۷ پیام در حوزه کنترل عملکرد و یک میلیون و ۵۵ هزار و ۳۷ درخواست در حوزه نگهداشت شهر ثبت شده است.

تعداد پیام‌ها در بخش نگهداشت شهر نسبت به سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ افزایش داشته است. در این بخش بیشترین پیام مربوط به درخت، بوستان، فضای سبز و جنگل با ۱۸۲ هزار و ۶۱۵ به سامانه ۱۳۷ است، با این حال در این بخش نسبت به سال‌های ۹۶ و ۹۷ کاهش مشاهده می‌شود. اما درخواست‌های شهروندان در حوزه‌هایی مانند اتوبوس، آسفالت، آسیب های اجتماعی، ترمینال، تفکیک و بازیافت، مساجد و... در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ کاهش داشته است.

آنطور که بررسی تعداد پیام‌های شهروندان در سامانه ۱۳۷ نشان می‌دهد، بیشترین پیام ثبت شده مربوط به منطقه چهار با تعداد ۱۲۸ هزار و ۶۸۷ پیام و کمترین پیام هم مربوط به منطقه ۲۲ با ۲۸ هزار و ۳۰۷ پیام است. در مجموع از میان یک میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۷۰ پیام شهروندان در سامانه ۱۳۷، یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۱۰۰ پیام مربوط به مناطق است.

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهیه و انتشار سالنامه آماری شهر و شهرداری تهران را که تصویر آماری از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ... تهران است را بر عهده دارد. آمارنامه‌های شهرداری بر حسب تفکیک وظائف معاونت‌های مختلف این نهاد و حوزه‌های کاری آنان بخش‌بندی شده است. این طبقه بندی در سطح شهر بر اساس طبقه بندی ISIC انجام شده که از مجموع آن ۱۹ سرفصل انتخاب و در آمارنامه شهر منتشر شده و بخش‌هایی مثل شیلات، کشاورزی و دام‌پروری که در شهر تهران معنادار نیست در آمارنامه قید نشده است.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 7620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =