اختصاص امتیاز ویژه به تحقق اهداف سالیانه در ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در نشست مشترک با مدیر کل ارزشیابی و کارگزینی مدیران بر توسعه فرایندهای ارزیابی برای پرهیز از قضاوت‌های شخصی و خطای انسانی تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در این دیدار با تاکید بر شایسته‌سالاری در گزینش کارکنان و مدیران گفت: برای توسعه عملکرد می‌توان ایده‌ها و فضاهای مناسبی برای برنامه‌های منظم و خلاقانه در نظر گرفت. البته در این دوره با توجه به پروتکل‌های بهداشتی باید اقدام کرد. اهمیت توسعه کارکنان بر کسی پوشیده نیست و برای هر کسی در هر حوزه کاری و سمتی همیشه جای بهبود و توسعه وجود دارد. البته توسعه تنها از طریق آموزش صرف اتفاق نمی‌افتد.

مدیرعامل سازمان فاوا با تاکید بر اهمیت فرایند ارزیابی عملکرد، بیان کرد: برای انجام ارزیابی قابل اتکا باید بتوانیم قضاوت‌های شخصی و خطاهای انسانی را در این حوزه در کل شهرداری تهران کمتر کنیم و ظرفیت‌ها را درست بشناسیم. ما در سازمان، ترکیبی از عملکرد فردی، گروهی و سازمانی را به صورت آزمایشی برای دستیابی به بهترین ارزیابی عملکرد انجام خواهیم داد. رسیدن به اهداف سالیانه می‌بایست در ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران حائز اهمیت ویژه‌ای باشد.

در ادامه داور نظری با تاکید بر وجود دغدغه برای تعالی و رشد منابع انسانی، توجهی که سازمان به این مسایل دارد را قابل تحسین دانست و گفت: مهمترین سرمایه‌گذاری در حوزه منابع انسانی رخ می‌دهد. برخی منابع انسانی به لحاظ پذیرش هنجارهای سازمانی دچار تعارض‌هایی هستند که می‌بایست با انرژی و دانش بیشتری آنها را راهبری کرد. نتیجه مثبت در همکاری و تعامل میان کارکنان مختلف با استعدادها و توانایی‌های متفاوت به دست می‌آید.

او با اشاره به تجربه‌های جهانی راهبری منابع انسانی، مدل‌های مختلفی برای ارتقای نیروی انسانی و نحوه توسعه عملکرد آنها و ایجاد انگیزه را تشریح کرد و افزود: ایجاد رقابت میان کارکنان و بالا رفتن راندمان کاری به نفع همه سازمان‌هاست. توسعه مهارت‌ها تنها در محیط‌های کاری و آموزشی اتفاق نمی‌افتد. بلکه می‌توان با فعالیت‌های مفرح و خلاق تر به نتایج بهتری در تعاملات انسانی رسید. باید به گروه‌های مختلف کاری کارکنان و با توجه به ویژگی‌های هر گروه، توسعه را انجام دهیم.

سپس بابایی درباره کانون توسعه و پروژه ارزیابی آموزش، کارهای تیمی و آزمون‌های مورد استفاده توضیح داد و گفت: ارزیابی منابع انسانی و تنوع آن شاید یکی از مهمترین اقدامات هر سازمانی باشد. آینده سازمان در گرو حل و فصل منابع انسانی آن است. نیازسنجی ارزیابی آموزش کار اصلی ماست و در انتخاب شاخص‌ها هم از الگوهای شهرداری و هم الگوهای جهانی استفاده شده است. امیدواریم نتیجه این پروژه موجب تعالی کارکنان سازمان شود.

در پایان این نشست مدعوین از کلاس‌های آموزشی ویژه مدیران سازمان و مرکز تماس بازدید کردند.

در این نشست داور نظری، مدیرکل ارزشیابی و کارگزینی مدیران شهرداری، بابایی، مدیر پروژه ارزیابی آموزش در شهرداری تهران و علی بیات، معاون امور مالی و اداری سازمان فاوای شهرداری حضور داشتند و برنامه‌های آتی آموزشی و توسعه مهارت‌ها و عملکرد کارکنان سازمان را مورد بررسی قرار دادند.

۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 7803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =