به گزارش خبرنگار شهر، یدالله کاظمی، مجری ممیزی املاک مرحله ششم در جلسه ستاد ممیزی که با حضور معاونان حراست کل، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد و مدیرعامل سازمان فناوران شهرداری تهران برگزار شد، گفت: ممیزی املاک و پیاده سازی سامانه اطلاعات مکانی به عنوان یک سامانه جامع زیرساختی، مدیریت شهری را در محاسبه هر چه عادلانه تر و دقیق، یاری می رساند.
او گفت: از جمله مزایای مرحله ششم ممیزی صرفه جویی در هزینه ها، عدم جذب نیرو، برون سپاری برداشت عملیات میدانی و مهمتر از همه مشاهده همزمان اطلاعات احصا شده در مناطق و از طرفی بهره برداری ذیفعان طی یک مدت زمان ۱۰ روزه است که نسبت به ادوار گذشته بسیار حائز اهمیت است.
کاظمی با تاکید بر لزوم تهیه بانک اطلاعات املاک شهر تهران درباره چرایی ضرورت به روزرسانی اطلاعات املاک شهر تهران گفت: بروز شدن اطلاعات املاک مسبب کار آمدی اطلاعات حرف و مشاغل، شناسایی اراضی بایر و متروکه و باقیمانده از طرح اطلاعات سرانه های خدماتی محلات و نواحی، اصلاح جانمایی و پارسل های املاک شهر و شناسایی واحدهای غیرمسکونی دارای تخلف از جمله موارد قابل بهره برداری است.
به گفته او؛ ذینفعان اطلاعات احصا شده علاوه بر شهرداری تهران وزارت راه و شهر سازی، وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات، وزارت نیرو، سازمان ثبت اسناد و املا ک کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه های اقتصادی و سایر سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی هستند.
کاظمی ادامه داد: در ستاد ممیزی املاک، سه لایه نظارتی دیده شده که این امر صحت و دقت اطلاعات ممیزی را افزایش میدهد و در این راستا استفاده از کارکنان مجرب دستگاهای نظارتی دقت و صحت از برداشتهای میدانی را مضاعف میکند.
کاظمی با بیان اینکه علاوه بر حضور لایه های نظارتی در سطح منطقه ستاد اجرایی و ستاد عالی به منظور کنترل و نظارت بیشتر فرایند ممیزی در سامانه کنترل پروژه شهرداری تهران تعریف شده و قابل رصد و ارزیابی است، گفت: برای همه ممیزان لباس واحد تعریف شده است و همچنین روی لباس کارت شناسایی ممیزی کد کیو آر (QR) و ussd هم پیش بینی شده و شهروندان و مودیان می توانند هویت ممیز را با اسکن کردن احراز کنند. همچنین کنترل میدانی ممیزین و ماموریت بازدید از طریق مکان یاب به صورت همزمان انجام میشود.
خبرنگار: فریبا رحمانی
نظر شما