پارک حاشیه‌ای هوشمند اثر برگزیده «خشت طلایی» شد

پروژه‌ مدیریت مکانیزه فضاهای پارک حاشیه‌ای به عنوان اثر برگزیده پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی در بخش نوآوری، فناوری و شهر هوشمند معرفی شد و سازمان فاوای شهرداری تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک به طور مشترک مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، مراسم پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی با حضور شهردار تهران، رییس شورای شهر تهران، سخنگوی دولت، سخنگوی وزارت امور خارجه و جمعی دیگر از مدیران کشور روز سه شنبه ۷ بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد.
در این مراسم، برندگان بخش‌های مختلف این جشنواره معرفی و تجلیل شدند و پروژه پارک حاشیه‌ای که با همکاری سازمان فاوای شهرداری تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک در منطقه ۲ تهران اجرا شده بود، در بخش نوآوری، فناوری و شهر هوشمند رتبه دوم را کسب کرد و دست اندرکاران این پروژه مورد تجلیل واقع شدند. 
در این مراسم از برترین طرح‌ها در زمینه هوشمندسازی، معماری و شهرسازی، حمل و نقل، توسعه پایدار، مشارکت شهروندان، اقتصاد شهری و حکمرانی محلی تقدیر شد.
 طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند یکی از پروژه‌های اصلی برنامه تهران هوشمند است که به صورت پایلوت، از آذرماه ۹۷ در منطقه ۲ تهران آغاز شده و از تابستان ۹۸ به بهره‌برداری رسیده و گامی بلند است که مجموعه فضاهای پارک حاشیه‌ای این منطقه را به حدود ۱۲ هزار فضا می‌رساند.
با این خدمت شهروندان تهرانی در منطقه ۲ می‌توانند جای پــارک خودرو را در معابر مشخص رصد کنند و پس از آن به صورت هوشمند توسط خودروهای مجهز پلاک‌خوانی صورت می گیرد و هزینه پارک که نیم‌ساعت اول آن و همچنین روزهای تعطیل رایگان است در سامانه تهران من محاسبه و قابل پرداخت است.
برنامه شهرداری تهران برای پهنه‌ی مرکزی شهر که شامل مناطق ۵، ۶، ۱۱ و ۱۲ شهری می‌شود، ایجاد ۳۷ هزار فضای پارک حاشیه‌ای هوشمند است که برای سراسر تهران به ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار فضای پارکینگ حاشیه‌ای خواهد رسید.
این فضاها هم در سامانه و هم اپلیکیشن تهران من در سه رنگ سبز (به‌معنای دارای فضای کافی و مناسب برای پارک)، نارنجی (به‌معنای فضای کم برای پارک خودرو) و قرمز (به‌معنای نداشتن فضا برای پارک خودرو) نشان داده می‌شوند و شهروندان به آسانی می توانند تراکم حجم فضای پر شده و یا خالی جای پارک در معابر را رصد کنند.

۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 8181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =