ساماندهی خیابان ولیعصر وارد فاز اجرا می شود

شهر: طرح ساماندهی خیابان ولیعصر در منطقه یک بعد از برطرف کردن اشکالات، تا حدود یک ماه آینده وارد فاز اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار شهر، سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک در مجالی برای طراحانه اندیشیدن به فرصت های شهری خیابان ولیعصر (عج) علت خوب نبودن حال شهر و خیابان ولیعصر را نادیده گرفتن مردم به عنوان عنصر اصلی شهر عنوان کرد و گفت: تولی‌گری باید با شهرداری و تصدی‌گری با مردم باشد. طرح‌های آنچنانی در بافت‌ها مساله‌دار بدون حضور مردم حاصلی نخواهند داشت و طرح های اشتباه محصول نگاه بالا به پایین مسوولان هستند.

  او با بیان اینکه باید سعی کنیم تخلیه جمعیت در مناطق اتفاق نیفتد و زمینه رفت و آمد مردم فراهم شود، افزود: رفتن مردم از محیط‌های شهری، این فضاها را به فضای بی دفاع شهری تبدیل می‌کند. طرح‌ها با ورود جمعیت باید عملیاتی شوند و در عین حال آثار محیط‌های پیرامونی بر آن‌ها نیز مشخص باشد.

موسوی ادامه داد: اگر بحث تقویت گردشگری درتهران است باید موضوعات ترافیکی نیز مورد توجه جدی قرار گیرد. باید شهر لجام گسیخته در اختیار خودرو را انسان محور کنیم. درعین حال زمینه حضور شهروندان را با خودرو و حمل و نقل عمومی به سمت نقاط گردشگرپذیر فراهم کنیم.

او ادامه داد: توجه به مقیاس پروژه مساله بسیار مهمی است؛ زمانی که موزه سینما ایجاد می‌کنیم باید اثر ترافیکی محدوده آن را بسنجیم. او تاکید کرد: باید میان مشکلات و مقتضیات شهر و طرح‌هایی که اجرا می‌کنیم، ارتباط محکمی وجود داشته باشد تا به مرحله اجرا برسند.

موسوی همچنین در حاشیه این مراسم به خبرنگار شهر گفت: طرح های ارائه شده برای خیابان ولیعصر در گام‌های اولیه قرار دارند و کارگاه‌هایی مانند امروز باعث غنا و تکمیل شدن طرح ها می شود و حرکت به این سمت گامی به سمت جلوست.

او افزود: رفع نقاط بی دفاع شهری و معضلاتی که خصوصاً در باغ فردوس، خیابان توتونچی، اطراف میدان تجریش و شب مردگی که در اطراف خیابان ولیعصر وجود دارد و استقرار کاربری هایی که می‌تواند به حیات شهری دامن بزند و باعث رونق شود باید انجام شود.بازگشایی هایی که می‌تواند کمک کند تا نقاط را برای افراد ناهنجار و هنجارشکن ناامن و برای شهروندان امن کند و به تبع آن مردم بتوانند بیشتر از این فضاها استفاده کنند از موضوعاتی است که در طرح ها دیده شده است و آثار پیامدهای این طرح ها برای شهروندان به زودی قابل مشاهده خواهد بود.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه طرحی که مداخله و مشارکت شهروندان در آن نباشد نه قابل اجراست و در صورت اجرا نیز برای شهروندان قابل استفاده نخواهد بود، افزود: پرسشنامه ها و مصاحبه هایی با اهالی و ساکنان محله ها توسط گروه های ارائه کننده طرح انجام شده که نشان می‌دهد نگاه ساکنین، گردشگران و کسبه در تهیه طرح لحاظ شده است؛ موضوعی که سالهاست در شهرداری به عنوان پیوست اجتماعی دنبال می‌شود چرا که نگاه مردم در طرح ها بسیار مهم است.

شهردار منطقه یک یادآور شد: از حدود یک ماه آینده ساماندهی خیابان ولیعصر در این منطقه وارد فاز اجرا می شود. در واقع بعد از برطرف کردن اشکالات، ساماندهی خیابان ولی عصر در منطقه یک آغاز خواهد شد.

خبرنگار: علی سی پی

۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 8196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =