جمع آوری ۱۰ هزار معتاد متجاهر در تهران

فرماندار تهران با تاکید بر پیگیری جمع آوری کودکان کار در سطح پایتخت بویژه در محله هرندی از جمع آوری ۱۰ هزار معتاد متجاهر و نگهداری آنها در کمپ های مختلف خبر داد.

عیسی فرهادی، فرماندار تهران در تشریح روند اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر و کودکان کار در سطح شهر تهران، گفت: جمع آوری معتادان متجاهر همچنان ادامه دارد و وضعیت خوبی دارد، به شکلی که بالغ بر ۱۰ هزار نفر جمع آوری شده اند و در کمپ های مختلف در سطح استان تهران نگهداری می شوند؛ البته متولی این بحث بهزیستی است و جمع آوری هم توسط نیروی انتظامی انجام می شود؛ در مجموع طرح به خوبی پیش می رود.

او افزود: در مورد کودکان کار هم اقدام بهزیستی مطلوب است و کار تداوم دارد. در حال حاضر بهزیستی برای حدود ۱۰۰ کودک که به صورت رسوبی هستند و خانواده آنها سراغشان نرفته اند و بیشتر هم از اتباع کشورهای دیگر هستند، اقدامات لازم را پس از جمع آوری آنها انجام می دهد.

او ادامه داد: درباره محله هرندی نیز به صورت ویژه ستادی تشکیل شده است که متولی آن مشخص و دستگاه های مختلف در حوزه های سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشخص شده اند. محلی هم با شهرداری تهران برای پیگیری کار توافق شده است. از سوی دیگر خوشبختانه سپاه حضرت رسول نیز پای کار آمده و فعال است و سازمان تبلیغات نیز در بحث استفاده از ظرفیت ائمه جماعات کار می کند و طلبه های جوانی هم در آنجا مستقر شده اند. بی تردید برای مباحثی همچون اشتغال هم باید کار ویژه ای انجام شود که در این راستا کمیته امداد، اداره کار و وزارت صمت باید به موضوع ورود پیدا کنند.

به گزارش شهر به نقل از ایسنا، فرماندار تهران تاکید کرد: شهروندان تهرانی اطمینان داشته باشند طرح جمع آوری معتادان متجاهر و کودکان کار با جدیت به ویژه در محله هرندی پیگیری خواهد شد و اجازه تغییر دوباره چهره شهر را نخواهیم داد.

۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 8200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =