پارک ارکیده منطقه ۴ تهران در تملک شهرداری باقی ماند

به همت کارشناسان امور دیوان عدالت اداری اداره کل حقوقی شهرداری تهران ، مالکیت پارک ارکیده به متراژ ۲۰ هزار مترمربع تثبیت و از تضییع حقوق شهرداری به مبلغ ۲۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد ریال جلوگیری شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حقوقی شهرداری تهران، سید امیرحسین شمس مدیرکل حقوقی گفت: ملک پلاک های ثبتی ۷۹۹ و ۸۰۰/۸۰۱ و ۴۴/۸۰۳ و ۴۵ موسوم به پارک ارکیده به متراژ ۲۰ هزار مترمربع، وفق ضوابط و مقررات سال ۱۳۶۹ تملک شده و به منظور گسترش سرانه فضای سبز، به پارک عمومی تبدیل و مورد استفاده عموم شهروندان قرار گرفته است.

او افزود: با طرح دعوی ذینفعان این پلاک در دیوان عدالت اداری به خواسته احراز وقوع تخلف در تصرف و تملک، حکم ورود شکایت شاکیان در مرحله اولیه، صادر و با وجود تجدیدنظر خواهی شهرداری تهران و ارائه دفاعیات قانونی، رای بدوی در مرحله تجدید نظرخواهی نیز تأیید شد.

شمس در ادامه با تأکید بر اهمیت و حساسیت بالای موضوع در جهت جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال، اضافه کرد: با تقاضای اعمال مقررات ماده ۷۹ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری نسبت به دادنامه قطعی صادر شده، موفق به کسب دستور بررسی مجدد پرونده شده که با پیگیری های مستمر، مجدانه و ویژه اداره کل حقوقی و تقدیم لوایح دفاعیه، حکم به رد شکایت مالکان اولیه ملک پارک ارکیده صادر شد.

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران ضمن قدردانی از نوراله ذبیحی کارشناس این پرونده بیان کرد: با تلاش های مضاعفی که در این پرونده صورت گرفت، از تضییع حقوق شهر و شهروندان به مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰۰ میلیارد ریال جلوگیری شد.

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 8248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =