بافت فرسوده و تاریخی در اولویت ممیزی است

شهر: ممیزی املاک می‌تواند اثر بسیار مثبتی بر افزایش کیفیت زندگی در شهر بگذارد و همچنین  بسیاری معضلات و چالش‌های امروز تهران که در محدوده منطقه ۱۲ بارز و هویدا است، شناسایی شود و برنامه‌ریزی‌ها برای حل معضلات انجام بگیرد.  

به گزارش خبرنگار شهر، علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران، فرایند ممیزی املاک در شهرها را یکی از مهم ترین ماموریت های مجموعه مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: رشد ، تغییر و تحول در شهر هر روزه و یک فرایند زنده است و بر اساس قوانین بالادستی مدیریت شهری در دوره های زمانی مختلف باید اطلاعات املاک، مستغلات و اراضی سطح شهر را به روز رسانی کنند.

به گفته او؛ در منطقه ۱۲ از این جهت که املاک و مستغلات متعددی وجود دارد و به دلیل تجارت و فعالیت گسترده در مرکز تاریخی تهران که هر روز دستخوش تحول و دگرگونی هستند، ممیزی املاک حساسیت و اهمیت بالایی دارد. چرا که  ممیزی و شناخت آخرین وضعیت شهر، به برنامه ریزی موثرتر کمک می کند.

سعادتی با بیان اینکه منطقه ۱۲ جزو مناطقی است که در مرحله نخست میان مناطق ۲۲ گانه در پایلوت اولیه برای ممیزی املاک قرار دارد، توضیح داد: از اولویت دارترین حوزه‌های جغرافیایی منطقه ۱۲، راسته و مجموعه‌های بازار تهران و املاک و مستغلاتی است که در محدوده بافت فرسوده هستند. ممیزی املاک هم کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق و کاملی از این نقاط به دست بیاید و این اطلاعات برای هرگونه برنامه ریزی مبنا قرار می‌گیرد این مهم خود، بهبود کیفیت زندگی و رشد و آبادی بیشتر و بهتر تهران را به دنبال دارد.

او گفت: از این جهت که منطقه ۱۲ قلب و قطب شکل گیری شهر تهران بوده و امروز هم در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، تاریخی و فرهنگی به نوعی مرکزیت دارد، حساسیت ممیزی در آن دو چندان است؛ چرا که بسیاری از اسناد مالکیت در این منطقه اسنادی دارای سابقه است و عموما به صورت حدی و حدودی است و با تکنولوژی امروزی حدود مالکیت ها تعارضاتی ایجاد می کند.

شهردار منطقه ۱۲ تهران با توضیح اینکه نوع فعالیت‌ها در سال‌های اخیر با رشد بازار تهران و با تقویت فضای فعالیت در تهران تغییر کرده است، گفت: بسیاری از املاک دچار تغییر کاربری و ماهیت شدند و تعارضاتی بین مالکیت صاحبان سرقفلی ایجاد شده و از طرف دیگر مسایلی مانند وقف و موقوفاتی در منطقه ۱۲ وجود دارد، اهمیت انجام ممیزی در این منطقه و به روزرسانی اطلاعات را دو چندان کرده است.  

به گفته سعادتی؛ ممیزی املاک می‌تواند اثر بسیار مثبتی بر افزایش کیفیت زندگی در شهر بگذارد و همچنین بسیاری معضلات و چالش‌های امروز تهران که در محدوده منطقه ۱۲ بارز و هویدا است، شناسایی شود و برنامه‌ریزی‌ها برای حل معضلات انجام بگیرد.  

به گزارش شهر پیشتر؛ فرایند ششمین دوره ممیزی املاک شهر تهران پس از ۱۱ سال از آبان ماه سال گذشته آغاز شده و در فاز نخست طرح  به دلیل شیوع کرونا و محدودیت زمانی، ممیزی در مناطق ۸-۱ و ۲۲-۱۲-۱۱ که دارای تراکم غیر مسکونی بیشتری هستند اجرا می شود.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 8274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =