۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 8542

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران خبر داد

توسعه فعالیت های سازمان مدیریت بحران

بهداشت، ایمنی و سلامت کار به وظایف سازمان پیشگیری و مدیریت بحران اضافه می شود
توسعه فعالیت های سازمان مدیریت بحران

بهداشت، ایمنی و سلامت کار (HSE) به منظور تقویت جنبه پیشگیری به مسئولیت‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار شهر، مجید فراهانی، رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با ابراز تاسف در این خصوص که نسبت به حوزه پیشگیری در سال‌های گذشته بی‌توجهی شده است، عنوان کرد: اندیشمندان حوزه مدیریت بحران معتقدند هزینه کرد هر یک دلار در حوزه پیشگیری شامل آموزش و فرهنگ‌سازی از اتلاف هزاران دلار پس از وقوع حادثه جلوگیری می‌کند. به‌طور مثال بازسازی بافت فرسوده در تهران هزینه‌هایی به‌مراتب کمتر از فجایع مالی و انسانی ناشی از وقوع یک زلزله با ریشتر بالا در تهران دارد.

 فراهانی در ادامه تاکید کرد: همان‌گونه که مدیریت بحران به‌عنوان وظیفه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تعریف‌شده است، حوزه آموزش و پیشگیری نیز جزء وظایف و تعاریف این سازمان است؛ لذا شهرداری تهران در هر دو این موارد باید در حوزه بودجه و سیاست‌گذاری اقدامات خود را توسعه دهد.

فراهانی با اشاره به نگاه ویژه شورای شهر تهران نسبت به پیشگیری از وقوع بحران در پایتخت دارد، عنوان کرد: تصویب طرح الحاق حوزه اچ اس ای (HSE) به حوزه مسئولیت های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز با همین هدف صورت گرفت.

او با بیان این‌که پیشگیری از وقوع بحران تنها به ارایه آموزش و فرهنگ‌سازی ختم نمی‌شود، گفت: پیش‌بینی و مدیریت ریسک، شناسایی خطرات و ریسک‌ها، تحلیل کیفی ریسک و واکنش نسبت به آن پیش از وقوع بحران ازجمله مواردی است که در دسته پیشگیری قرار دارد و باید جدی گرفته شود و این امر مهم باید در تمام ماموریت‌های شهری حتی پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی دنبال شود.

خبرنگار: علی سی پی

۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 8542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =