۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 8553

سطح پایداری برق شبکه مترو افزایش یافت

بهره برداری از ۲ پست برق جدید

هزینه هر پست برق با نرخ امروز، ۱۵۰ میلیارد تومان است
بهره برداری از ۲ پست برق جدید

شهر: دو پست برق فشار قوی آزادگان و امیر کبیر در خط ۳ راه اندازی شد. درحال حاضر با اضافه شدن این دو پست، خط ۳ برخوردار از سه پست برق فشار قوی شده است. به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)؛ تأثیر این پست برق‌ها در تکمیل سامانه تأمین برق مترو و افزایش اطمینان خاطر بالاتر از پایداری شبکه برق در مترو تهران است.

به گزارش شهر، یکشنبه صبح -۲۶ بهمن ۱۳۹۹- علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در حاشیه مراسم بهره برداری از دو پست برق امیراکبیر و آزادگان واقع در خط ۳ مترو تهران، بیان کرد: از سنوات گذشته در راستای تکمیل سامانه‌های برق و تجهیزات خط ۳ مترو تهران، تعدادی از تجهیزات در گذشته راه اندازی شده است اما به علت محدودیت‌های مالی، بخشی از این تجهیزات به تدریج اضافه می‌شوند.

او ضمن اشاره به بهره برداری از دو پست برق آزادگان و امیر کبیر در خط ۳ مترو تهران، توضیح داد: پست برق امیرکبیر در گذشته برای خط ۴ راه اندازی شده بود اما توسعه این پست برق برای خط ۳ نیز مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین پست برق آزادگان برای خطوط ۳ و ۷ به صورت مشترک ساخته و تجهیز شده بود. البته در ماه‌های گذشته پست برق نوبنیاد نیز در شمال خط ۳ راه اندازی شد.

امام با بیان اینکه راه اندازی پست برق برای دیگر خطوطی که دارای نواقصی در این حوزه هستند، درحال انجام است، گفت: نباید تصور کرد که اگر ایستگاهی راه اندازی شد دیگر وظیفه شرکت راه آهن شهری پایان یافته است؛ در واقع ما به عنوان شرکت مترو وظیفه داریم که عملیات تکمیلی را برای خطوط و ایستگاه‌های مترو انجام دهیم تا شبکه مترو تهران به عنوان مطمئمن‌ترین شبکه حمل و نقلی در کلانشهر تهران حتی در شرایط اضطراری  امکان سرویس رسانی داشته باشد.

او تأثیر این پست برق‌ها را در تکمیل سامانه تأمین برق مترو و افزایش اطمینان خاطر بالاتر از پایداری شبکه برق در مترو تهران دانست و افزود: شبکه مترو تهران به نحوی طراحی شده که اگر در شرایط اضطراری یکی از پست‌های برق مترو یا بخشی از شبکه برق شهر قطع شد، سرویس رسانی در شبکه مترو تهران دچار اختلال نشود. البته این امر مستلزم وجود دو یا سه پست برق فشار قوی در هر خط است که اگر به هردلیلی یکی از پست‌های برق از مدار خارج شد، دیگری بتواند امکان سرویس دهی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، گفت: با راه اندازی دو پست برق جدید برای خط ۳ این اطمینان خاطر حاصل شد که اگر یکی از پست‌های برق از مدار خارج شود، فشار اضافی بر خطوط دیگر تحمیل نمی‌شود. پست برق خط ۳ به خط ۷ هم کمک می‌کند که این اتفاق یعنی برای اطمینان بخشی سطح پایداری برق شبکه مترو است. وظیفه بنیادی شرکت مترو تأمین زیرساخت‌های تجهیزاتی شبکه مترو تهران که بعضاً از سنوات گذشته دچار نقص بودند، است.

به گفته امام؛ درحال حاضر هر خط مترو دو یا سه پست برق دارد که در خطوط بهره برداری شده پیشین، پست برق‌های جدید به تدریج اضافه می‌شوند. با راه اندازی دو پست برق دیگر در خط ۳، پست برق‌های این خط تکمیل شد. پست برق‌های خطوط ۶ و ۷  با راه اندازی ایستگاه‌های دیگر، درحال تکمیل است. پست برق شیخ بهایی خط ۷  وارد مدار شده و پست شرقی آن نیز درحال تکمیل است. خط ۶ نیز درحال تکمیل است و فعلاً از خطوط دیگر برق دریافت می‌کند. امید است که در سال ۱۴۰۰، دو پست برق برای این خط راه اندازی شود.

او هزینه راه اندازی هر پست برق مترو را با نرخ یورو امروز، ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) درباره راه اندازی ایستگاه‌های دیگر مترو تا پایان امسال، توضیح داد: ۱۰ ایستگاه مترو برای بهره برداری رسمی درحال تکمیل است. هنوز پول اوراق مشارکت ۱۳۹۸ به صورت کامل به حساب مدیریت شهری واریز نشده است. از هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ۱۳۹۸ باید ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر به حساب واریز شود. این تأخیر به کار ما آسیب زده و نگران هستیم که افتتاح تعدادی از ایستگاه‌ها به سال آینده موکول شود. اولین ایستگاه در اوایل اسفند امسال، ایستگاه شهید محلاتی یا دروازه دولاب در بخش شرقی خط ۷ است. ایستگاه دوم میدان قیام واقع در محدوده میان قیام است. ۶ ایستگاه دیگر هم به عنوان فاز دوم خط ۶ به سرعت درحال تکمیل   و پیشبرد اقدامات ساختمانی است. تمامی پیمانکاران روز و شب درتلاش هستند تا با کار حداکثری، اقدامات لازم برای افتتاح ۱۰ ایستگاه مترو تا پایان امسال به اتمام برسد. ایستگاه اقدسیه در خط ۳ مترو تهران ایستگاه پایانی این خط است. یک رام قطار ۷ واگنه ملی نیز تا پایان امسال رونمایی می‌شود.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 8553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =