استفاده از ظرفیت مجتمع های مسکونی برای آموزش حقوق شهروندی

شهردار منطقه ۱۹ در نشست دبیرخانه منطقه ای طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی بر استفاده از ظرفیت مجتمع های مسکونی در احساس مسئولیت به محیط زندگی و رعایت حقوق شهروندی تأکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی در این نشست که با حضور مدیر کل آموزش شهروندی و معاون توسعه مهارت های شهروندی این اداره، سرتیم تسهیلگری اجرای طرح فرهنگ آپارتمان نشینی در شهر تهران و مدیران شهرداری این منطقه برگزار شد، ضمن قدردانی از انتخاب این منطقه برای اجرای طرح افزود: متأسفانه یکی از آفت های جامعه کنونی بی تفاوتی و عدم شناخت همسایه ها از یکدیگر در زندگی آپارتمان نشینی است، در حالی که با خبر شدن از حال همسایه جزء آموزه های دینی محسوب می شود.
توکلی با اشاره به انتخاب مجتمع گلسار  و مشارکت خوب ساکنان آن در اجرای این طرح گفت:  با توجه به اینکه محیط آموزشی برای ساکنین این مجتمع در نظر گرفته نشده است، زمینی به مساحت هزارو ۲۰۰ متر مربع برای احداث مدرسه اختصاص داده شده که در آینده با مشارکت خیرین احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.  
توکلی به مجاورت شهرک گلسار با محدوده خلازیر و اختصاص بخش زیادی از زباله های تولیدی به این محدوده اشاره کرد و افزود: با اقدامات خوب انجام شده از جمله مقابله با آتش افروزی ها، آلودگی های این محدوده به حداقل رسانده شده است.
او همچنین بر اجرای طرح کاپ و تسریع تفکیک زباله ها با مشارکت ساکنان آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی و نیز استفاده از مشارکت ظرفیت های محلی برای تسهیل اجرای این طرح تأکید کرد.  
در این نشست مجتبی دانشور مدیر کل آموزش های شهروندی شهردار تهران نیز ابراز امیدواری کرد با حمایت و پشتیبانی شهردار منطقه از طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی، شاهد تحقق این طرح و ثمرات خوب آن باشیم.
این مسئول همچنین از مشارکت و اقدامات شهرداری منطقه ۱۹ در اجرای طرح کمپین موتور سوار خوب تقدیر و تشکر کرد.
براساس این گزارش پویش همگانی ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی برای ساکنان بیش از ۷۰۰ واحد مسکونی در این منطقه در دو فاز ترویجی و تسهیلگری در حال اجرا است.
منطقه ۱۹ از مناطق پایلوت در فاز تسهیلگری است که این فاز در شهرک گلسار با ۷۲۶ واحد مسکونی و جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر اجرا خواهد شد. همچنین فاز ترویجی این طرح در محله دولتخواه جنوبی اجرا می شود.

۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
کد خبر: 8587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =