۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 8754

آمارنامه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران منتشر شد

کاهش درآمدهای ناپایدار شهرداری

سهم درآمدهای ناپایدار ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال گذشته بود
کاهش درآمدهای ناپایدار شهرداری

شهر: بررسی آمار مربوط به درآمدهای پایدار و ناپایدار شهرداری تهران در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۹۸ نشان می‌دهد سهم درآمدهای سمی یا همان ناپایدار از کل درآمدهای شهرداری کاهش زیادی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار شهر، بر اساس آنچه که در آمارنامه شهرداری تهران مربوط به سال ۱۳۹۸ آمده است، جمع کل درآمد پایدار در سال ۱۳۹۵، پنج هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۸، پنج هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان بوده است، یعنی چیزی در حدود ۲ درصد بیشتر از سال ۹۵. در بخش درآمدهای ناپایدار هم گرچه تفاوت‌ها اندک است؛ اما همین میزان تغییر نشان از تغییر ریل و گفتمان در مدیریت شهری دارد، مثلا در سال ۱۳۹۵، از کل درآمد ۲۱ هزار میلیارد تومانی، شهرداری چیزی در حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد ناپایدار کسب کرد، یعنی سهمی ۷۵ درصدی در درآمدها، اما در سال ۱۳۹۸، سهم درآمدهای ناپایدار شهرداری تهران از کل  ۲۱ هزار میلیارد تومان درآمدش، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان بود.

جمع کل درآمدهای پایدار نقد در سال‌های ۱۳۹۵ برابر با پنج هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان، ۹۶، سه هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان، سال ۹۷، چهار هزار و ۷۶۶ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۸ پنج هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان بود. جمع کل درآمد ناپایدار نقد هم در سال ۹۵ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان، ۱۳۹۶ حدود ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، سال ۹۷، ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۸، ۱۱ هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان است.

آنطور که ناظران شهری گفته‌اند؛ گرچه درصد درآمدهای سمی در درآمدهای شهرداری در دوره‌های مختلف تفاوتی چشمگیری با یکدیگر ندارند اما؛ در بررسی جمع کل درآمدها این تفاوت هرچند اندک خود را نشان می‌دهد. به خصوص آنکه از سال ۱۳۹۷ درآمدهای شهرداری آب رفت و این نهاد با تنگنای مالی مواجه کرد، رخدادی که می‌توانست بار دیگر منجر به شهرفروشی شود؛ اما مدیریت شهری تلاش کرد از سیاست دوران گذشته فاصله بگیرد.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 8754

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =