۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 9051
ساخت ۷۴ بوستان جدید در تهران

شهر: شهرداری تهران از سال ۹۶ تا آذر ماه سال ۹۹، ۷۴ بوستان جدید در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ساخته است که مناطق ۲۲ و ۱۸ با ۹ بوستان بیشترین تعداد را داشته اند.  

به گزارش خبرنگار شهر، در طول این دوره ۴ بوستان در منطقه ۲ شهرداری تهران احداث شده است که دو بوستان شکوفان و بهاران با مساحت ۴۰۰۰ مترمربع و پردیس کوهستانی به مساحت  ۱۲۰۰۰ متر مربع در سال ۹۷ در ناحیه ۸ و ۹ منطقه و ۲ بوستان تره بار صادقیه  با مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و پدر (عبقری) با مساحت ۱۱۰۰۰ متر مربع در سال ۹۸ در نواحی ۵ و یک منطقه ۲ احداث شده اند.

 دو بوستان سالمند (خیام) به مساحت ۲۴۰۰ مترمربع و سپیدار، ۳۴۰۰ متر مربع در ناحیه ۵ و ۶ منطقه ۳ در سال ۹۸ ساخته شده است.

 در منطقه ۴ شهرداری بوستان های مسافر با مساحت ۹۰۰۰ مترمربع در ناحیه ۸ و بوستان حدید چی دباغ (بانوان) به مساحت ۳۵۰۰۰۰ متر مربع در لویزان در نواحی ۳، ۷ و ۹ منطقه در سال ۹۸ احداث شده است.

همچنین بوستان اقاقیا با ۲۷۰۰ متر مربع در ناحیه ۳ جنوبی در سال ۹۸، بوستان بهارستان با ۲۴۰۰۰ متربع در ناحیه ۷ شمالی در سال ۹۶ و بوستان دانش با ۱۰۰۰ متر مربع در ناحیه ۳ شمالی در سال ۹۹ در منطقه ۵ احداث شده اند.

در منطقه ۷ شهرداری در طول حدود سه سال ۶ بوستان ساخته شده است. بوستان خیاط خانه ارتش با ۴۷۰۰ کیلومتر در ناحیه ۲ در سال ۹۷، بوستان هورفر با مساحت ۳۱۳۱ در ناحیه ۵ در سال ۹۷، بوستان بخشی فر در ناحیه یک با ۲۵۰۰ متر مربع در سال ۹۹، بوستان سه سار(نوجوان) با ۳۰۰ مترمربع در ناحیه ۱ در سال ۹۹ و بوستان برزگران با ۱۵۰۰ مترمربع در ناحیه ۲ در سال ۹۹ احداث شده اند.

پاتوق مسیل باختر با مساحت ۱۵۰۰ متر در ناحیه ۲ منطقه ۸ تنها بوستان احداث شده منطقه ۸ در سال ۹۸ بوده است.

در منطقه ۹ نیز ۳ بوستان در سال های ۹۶ و ۹۷ ساخته شده است. بوستان واشقانی فراهانی با ۲۰۰۰ مترمربع مساحت در ناحیه ۲ و بوستان امامزاده عبداله با ۲۵۰۰ مترمربع و پرواز با ۴۵۰۰ متر مربع نیز در سال ۹۷ احداث شده اند.

۸ بوستان از سال ۹۶ تا ۹۹ در منطقه ۱۰ شهرداری تهران احداث شده است. بوستان های  مدرسه با ۲۳۹۰ مترمربع و بوستان ارغوان با ۸۶۰ مترمربع در ناحیه ۱، بوستان های پاتوق محله گلکار با ۴۲۸ مترمربع، شهید برادران بیات با ۲۷۹۲ مترمربع و شهدای زینبیه با مساحت ۱۸۸۹ در ناحیه ۲، بوستان های نسترن با ۸۹۰ مترمربع، نوروز با ۱۳۹۰ مترمربع و سوگند با ۴۰۵۲ مترمربع در ناحیه ۱ احداث شده است.

دو بوستان شهید حججی با ۷۲۰۰۰ مترمربع در ناحیه ۴ و بوستان دامپزشک با ۲۰۰۰۰ مترمربع در ناحیه ۳ در منطقه ۱۱ در سال ۹۶ احداث شده است.

در منطقه ۱۲ نیز دو بوستان سرای محله پامنار با ۱۷۷۰ مترمربع در ناحیه ۲ و بوستان حوری با ۱۱۲۵ مترمربع در ناحیه ۵ در سال ۹۸ و ۹۷ ساخته شده اند.

بوستان نشاط کودک در سال ۹۷ با مساحت ۴۶۶۴ مترمربع در ناحیه ۳ منطقه ۱۳ احداث شد.

در منطقه ۱۴ نیز ۵ بوستان احداث شده است که شامل بوستان های ارژن با ۲۲۰۰، لعل با ۲۲۴۴ مترمربع و دالاهو با مساحت ۱۰۰۰ مترمربع در سال ۹۶ و بوستان تعاون با ۱۴۹۴۲ مترمربع در سال ۹۷ در ناحیه ۵ این منطقه و بوستان گندمزار در سال ۹۷ با مساحت ۱۳۹۲ مترمربع و بوستان مسگرآباد با ۱۵۰۰ مترمربع در ناحیه ۱ در سال ۹۸ می شود.

بوستان های طلاییه با ۳۶۵۰ مترمربع، دارالشهدا  با ۳۹۴۲۱ و ثامن با ۱۴۲۲ مترمربع  در نواحی ۲ و ۳ منطقه ۱۷ در سال ۹۶ و ۹۸ ساخته شده است.

در طول این مدت در منطقه ۱۸ شهرداری تهران ۹ بوستان احداث شده است. بوستان های تسنیم با ۱۲۹۷۱ مترمربع، کوثر با ۴۱۳۴۸ مترمربع، صلح و دوستی با ۹۶۶۶ متر مربع، مقاومت با ۳۹۴۱ متر مربع، الزهرا با ۳۶۰۰۰ متر مربع، دانش گلدسته با ۱۴۲۵ متر مربع، هرمز با ۳۷۰۰ متر مربع و شهدای صادقیه با متر مربع در نواحی ۴، ۳، ۱، ۵، ۷ و ۲ این منطقه ساخته شده اند.

منطقه ۲۰ تهران در این مدت شاهد ساخت ۵ بوستان بوده است. بوستان های شهید مسلمی با ۱۲۶۶ متر مربع مساحت، توسکا با ۵۴۹۵۷ متر مربع، طریق القدس با ۳۵۰۰ متر مربع، خانواده با ۴۰۰۰۰ متر مربع و بانوان با ۷۰۰۰۰ متر مربع در نواحی ۲، ۴ و ۵ احداث شده اند.

بوستان های الزهرا با ۲۵۰۰۰ متر مربع، جنگلی التیام (مشارکتی) با ۱۰۰۰۰ متر مربع و جنگلی بهمن (مشارکتی) با ۴۳۲۹۳ متر مربع نیز در نواحی ۱ و ۲ منطقه ۲۱ ساخته شده اند.

در منطقه ۲۲ نیز ۹ بوستان احداث شده است. بوستان های  زندگی با ۴۸۸۰ متر مربع، شهدای مرزبان با ۱۶۷۶۴ متر مربع، تولد دوباره با ۹۹۳۲ متر مربع، ژرفا با ۱۰۰۰ مترمربع، بهاران با ۱۵۰۰ متر مربع، کیان سبز با ۲۰۰۰ متر مربع، الهیه با ۶۷۷۳ متر مربع، تندرستی با ۶۵۱۲۲ متر مربع و باغ راز هستی در منطقه چیتگر با ۱۸۵۰۰۰ متر مربع در نواحی ۱، ۲، ۳ و ۴ این منطقه احداث شده اند.

به این ترتیب، بیشترین بوستان ها در این دوره سه ساله در مناطق ۲۲ و ۱۸ احداث شده اند و بزرگ ترین بوستان ها نیز بوستان باغ راز هستی در چیتگر و بوستان مرضیه حدیدچی در لویزان بوده اند.  

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 9051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =