آغاز برنامه های تهران ۱۴۰۰ با اجرای  نمایش های نوروزی در منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ گفت: ۱۱ کاروان شادی و نشاط نوروزی از اواخر اسفند تا ۱۵ فروردین همزمان با فرارسیدن بهار ۱۴۰۰ و ماه پر خیر و برکت شعبان در معابر پرتردد منطقه ۱۵ برای شهروندان برنامه اجرا می کند.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا انارکی محمدی ضمن تبریک فرارسیدن عید نیمه شعبان افزود : کاروانهای بزرگ نوروزی ۱۴۰۰، متشکل از عروسکهایی با المان های فرهنگی و سنتی نوروزی در قالب ۱۱ کاروان با هدف ایجاد روحیه نشاط، تامین آرامش روانی و افزایش امید به زندگی، با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در معابر اصلی و پرتردد سطح محله ها برنامه اجرا می کنند.
به گفته او، این کاروان ها به شکل اقوام ایران زمین، عمو نوروز، سه چرخه های نوروزی، نوروزگاه سیار، بومی و محلی، سین سلامتی و حاجی فیروز هستند تا لحظات شادی را برای شهروندان در محله ها ایجاد کنند.
محمدی در ادامه به تشریح دیگر ویژه برنامه های شاخص منطقه همزمان با نوروز در فضای مجازی پرداخت و افزود: تهیه پادکست موضوعی و اینفوگرافی با موضوع آیین نوروز، سنتهای حسنه، جاذبه های گردشگری منطقه و نیمه شعبان، ساخت و انتشار مستند موضوعی با در نظر گرفتن اهداف طرح تهران ۱۴۰۰ و ارتقای سطح آگاهی عمومی شهروندان، تهیه بروشور و پوسترهای موضوعی با موضوعات بهداشتی_ایمنی پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، برپایی کمپین جشن و سنت روز طبیعت بر پشت بام خانه ها و در کنار خانواده، برگزاری مسابقات با موضوع نقاشی، دلنوشته، دعاهای آسمانی، اعیاد شعبانیه، بهترین سفره و سبزه های نوروزی، شاعرشو و  برپایی برنامه «من و روایت های نوروزی» در بوستان های منطقه از جمله این برنامه هاست.

شهردار منطقه در پایان گفت: استقبال شهروندان از کاروان های نوروزی عالی بوده و این کاروان توانسته است شادی و نشاط را در این اعیاد افزایش دهد.

۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 9455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =