پیشنهاد شهرداری تهران در توافقنامه میان ایران و چین برای سرمایه‌گذاری در مترو

شهر: شهردار تهران می‌گوید: به پیشنهاد شهرداری تهران در توافقنامه میان ایران و چین بند مربوط به سرمایه گذاری چین در خط متروی ۱۰ کلانشهر ایران لحاظ شد.

به گزارش خبرنگار شهر پیروز حناچی، شهردار تهران در جریان بازدید از پروژه‌های منطقه ۱۸ با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش «شهر» درباره بندی در توافقنامه میان ایران و چین درباره تامین واگن قطار شهری برای ۱۰ کلانشهر ایران، توضیح داد: این بند به پیشنهاد شهرداری تهران در توافقنامه میان ایران و چین لحاظ شد. درواقع زمانی که نشست‌های مقدماتی برای این توافقنامه طی می شد و دولت نظرات دستگاه های مختلف را دریافت می‌کرد، شهرداری پیشنهاد سرمایه گذاری چین در خط متروی ۱۰ کلانشهر را مطرح کرد.

او ادامه داد: البته روابط با چین در زمینه قطار شهری، کاری است که انجام می‌شد و همکاری چینی‌ها در توسعه خط مترو تهران را داشتیم و عمدتا در بخش تجهیزات و واگن ها همکاری های گسترده داریم. در این توافقنامه هم این بند برای حمایت از  ۱۰ کلانشهر کشور که شبکه حمل و نقل ریلی در آنها وجود دارد، آمده است.

شهردار تهران درباره پروژه‌های منطقه ۱۸ هم گفت: امروز رخدادهای خوبی در مناطق ۱۷ و ۱۸ در حال وقوع است، گلنگ محور قطار تهران- تبریز که در دی ماه زده شد با سرعت در حال اجراست و امیدواریم به یک حوزه وسیع قلمرو برای بالا بردن کیفیت منطقه بدل شود. قطار تهران- تبریز تا شهریور ۱۴۰۰ به مراحل قابل قبولی برای شهروندان خواهد رسید و رخداد خیلی بزرگی است؛ چرا که در مقیاس طراحی شهری شاید یکی از بزرگترین طراحی شهرهای جهان تلقی می شود و با همکاری راه آهن و وزارت راه و شهرسازی و دولت در حال انجام است. این پروژه که ۱۵ سال متوقف بود حالا  هم ایمن می شود و هم ظرفیتی برای شبکه ریلی مناطق ۱۷ و ۱۸ ایجاد می‌کند.  

حناچی ادامه داد: پروژه بعدی بازدی از بیمارستان طبی کودکان دو که توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) است، بود که درواقع خیران آن را می سازند و شهرداری که به سهم خود کمک کرده است و به واسطه این اقدام مثبت، سرویس و خدمات بهتری به مردم محروم جنوبی شهر ارایه می‌شود. در کنار این همکاری برای ساخت بیمارستان که همه مراحلش قانونی بوده و مجوزهای لازم را دریافت کرده، شهرداری انشعابی از خط سه مترو به منطقه ۱۸ گرفته است که سعی شده در نزدیکی بیمارستان باشد.

شهردار تهران به دیگر پروژه منطقه ۱۸ با عنوان «پروژه بهار» اشاره کرد و توضیح داد: دسترسی اصلی در منطقه ۱۸ در برخی نقاط بسیار ضعیف است و با دسترسی هایی که اتصال منطقه جاده مخصوص کرج را به کمربندی های جنوبی منطقه آزادگان متصل می کند دسترسی های این منطقه هم مناسب خواهد شد. این بهترین کمکی است که می توان در بهبود کیفیت منطقه انجام داد؛ چرا که امکان زمانی که دسترسی های مناسبی دارند از حالت محدود بودن خارج می شوند و امکان سرمایه گذاری های بعدی هم فراهم می‌شود.

شهردار تهران در پاسخ پرسشی مبنی بر تامین مالی پروژه‌ها،گفت: تا پیش از پروژه حکیم پروژه ای که شهرداری مستقیما در آن دخیل باشد، نیست و در مقیاس با پروژه‌ای مانند بیمارستان طبی کودکان کمتر وجود دارد. اما این تجربه مثبت قانون مند نشده بود و نتیجه این که در شورای شهر مطرح شود.

به گفته حناچی؛ این رخداد باید تبدیل به فرایندی شود که اگر خیرانی در کنار دانشگاه علوم پزشکی اقدامی انجام می‌دهند، نحوه چگونگی ورود قانونی شهرداری هم مشخص باشد. ساخت این بیمارستان نتیجه همکاری مدیریتی است و نتیجه بسیار خوبی دارد.

۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 9463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =