عملکرد اجرایی شرکت مترو تهران در سال ۱۳۹۹

نگاهی اجمالی به عملکرد شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در سال گذشته نشان می‌دهد که علیرغم وجود معضلات متعدد که با آزادسازی دیرهنگام وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ توأم شد،‌ باز هم اقدامات ارزنده‌ای در راستای خدمات‌رسانی به مردم صبور پایتخت شکل گرفت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)،؛ علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران در این‌باره گفت: ‌سال اخیر را به جرأت می‌توان یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای پیشبرد اهداف برنامه‌های اجرایی در کل کشور دانست که این امر ‌مبتلا به فعالیت‌های شهرداری کلانشهرها هم بوده است. با این اوصاف شهرداری تهران تلاش فراوانی مبذول داشت تا از تمام امکانات بالقوه و بالفعل استفاده کند و بتواند اولویت‌های برنامه خود در سال ۱۳۹۹ را به سرانجام برساند؛ یکی از این اولویت‌ها، ‌توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و در ذیل آن،‌ افزایش بهره‌وری خطوط مترو تهران بود.

افتتاح ۳ پست برق و ۵ ورودی جدید

امام در ادامه صحبت‌های خود به اهم اقدامات اجرایی شرکت مترو در سال گذشته اشاره کرد و افزود: گرچه به لحاظ تأمین منابع مالی عملاً در ماه‌های نخست سال ۱۳۹۹ روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم اما به موجب بهره‌مندی از بخش عمده وجوه اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ که البته آن هم در چند نوبت میسر شد،‌ نهایتاً موفق شدیم ۳ پست برق در خطوط ۳ و ۷ به همراه ۵ ورودی جدید در ایستگاه‌های خط ۷ شامل ایستگاه‌های مهدیه، شهید نواب صفوی، کمیل، میدان صنعت و بزرگراه بسیج را به امکانات شبکه مترو اضافه کنیم.

همچنین در یک بازه زمانی ۳ ماهه، یعنی از روزهای پایانی آذر تا ۲۶ اسفند، ‌۹ ایستگاه به ایستگاه‌های خطوط ۶ و ۷ اضافه شد که این امر با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان محقق شد؛ این ایستگاه‌ها شامل ایستگاه‌های برج میلاد،‌ چهل تن دولاب،‌ میدان قیام و آهنگ در خط ۷ به همراه ایستگاه‌های امیرکبیر،‌ یادگار امام (ره)، ‌شهید ستاری، ‌دانشگاه تربیت مدرس و شهید اشرفی اصفهانی در خط ۶ بودند.

آغاز عملیات اجرایی توسعه خط ۳، ۷ و ۶

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه صحبت‌های خود به پیگیری روند توسعه خطوط در حال بهره‌برداری مترو پرداخت و افزود:‌ آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه جنوبی خط ۳ ، توسعه شمال غربی خط ۷ و ادامه عملیات توسعه جنوبی خط ۶ در راستای افزایش بهره‌وری خطوط موجود مدنظر قرار گرفت که خوشبختانه همگی در سال گذشته آغاز شده و یا ادامه یافتند. ضمن اینکه اواسط شهریور ماه نیز کلنگ احداث خط ۱۰ مترو که یکی از خطوط جدید و مصوب آخرین طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به شمار می‌آید، ‌به زمین زده شد.

مدیرعامل شرکت مترو، آغاز عملیات اجرایی پروژه عظیم ساخت پایانه آزادگان به وسعت ۵۰ هکتار را از دیگر اقدامات قابل‌توجه سال ۱۳۹۹ بر شمرد و در پایان گفته‌های خود مبنی بر شرح اجمالی فعالیت‌های اجرایی سال گذشته شرکت مترو گفت:‌ به ثمر نشستن پروژه طراحی و ساخت نخستین نمونه قطار ملی مترو که حاصل ۱۸ ماه تلاش ۱۸ شرکت دانش بنیان و ۴ مجموعه بزرگ داخلی بود و طی آن سطح داخلی سازی قطارهای مترویی به ۸۵ درصد رسید، یکی از افتخارات صنعت کشور به شمار می‌آید که به خواست پروردگار و همت تلاشگران ایرانی، شکل واقعیت به خود گرفت. متعاقب این قضیه، قرارداد تولید و ساخت ۱۰۵ دستگاه واگن بین شرکت مترو و شرکت واگن‌سازی تهران نیز در آخرین هفته سال ۱۳۹۹ منعقد شد که این مهم در کنار امضاء تفاهم‌نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطارهای مترو تهران بین شهرداری تهران و سازمان برنامه و بودجه کشور، قطعاً کمک شایان توجهی به ساماندهی ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت در سال‌های آینده خواهد کرد. این در حالی است که در تیرماه سال گذشته ۲ رام قطار به بهره‌برداری رسید و بدین ترتیب پروژه تولید ۷۰ دستگاه واگن آلومینیومی نیز به ثمر نشست.

۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 9498

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =