ترویج ادبیات قرآنی در دستور کار شهرداری است

شهر: شهردار تهران گفت: ترویج ادبیات و دانش قرآنی در اولویت برنامه های شهرداری تهران قرار داشته است.

به گزارش شهر، پیروز حناچی شهردار تهران عصر شنبه -۲۸ فروردین ۱۴۰۰- در حاشیه برگزاری مراسم جزء خوانی و ختم قرآن در برج میلاد به عنوان مرتفع ترین نقطه شهر تهران گفت: شاهد برگزاری مراسم ختم قرآن بودیم که یکی از کارهای ماندگار محسوب خواهد شد.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: ضبط چنین برنامه ای با بالاترین کیفیت از نظر لحن، تجوید، آوا و صدای خوش به طور قطع به یادگار خواهد ماند.
او در پاسخ به این سوال که شما در اکثر نشست های خبری خود تاکید داشته اید که شهر تهران به عنوان ام القرآی جهان اسلام باید شهری مدرن و شهری الگو باشد تا چه اندازه معتقدید که نهادهای فرهنگی باید داری صنف و خانه مستقل باشند؟ گفت: به طور قطع یکی از نقاط تاثیرگذار در کلانشهر های کشور و پایتخت ایران توسعه مراکز فرهنگی است.
حناچی با اشاره به این مطلب که طبیعتا در حوزه فرهنگی، قرآن و ترویج ادبیات و دانش قرآنی هم همین موضوع باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: این موضوع در برنامه های شهرداری تهران قرار داشته است.
او ادامه داد: کاری که در این حوزه توسط شهرداری تهران انجام گرفته است عمدتا در سراهای محلات و فرهنگسراها شکل گرفته است البته امشب به عزیزان قرآنی وعده دادیم تا یک کانون مستقل با یک بودجه سالیانه مستقل به زودی در تهران شکل بگیرد.
پیروز حناچی همچنین درباره فعالیت کانون امام هادی -مرتبط با موضوعات قرآنی- و برای شکل گیری خانه قرآن تهران و همچنین پیشرفتهایی که این پروژه داشته است، نیز گفت: در حوزه منطقه هشت شهرداری تهران دستوری برای پیگیری این موضوع صادر شده است.
او افزود: ما الگویی برای اداره خانه های فرهنگی در سطح شهر تهران داریم که هرچند مکان فعالیت متعلق به شهرداری تهران است اما نحوه اداره آن براساس تصمیمات هیأت امنای این مجموعه ها خواهد بود. به طور قطع خانه قرآن هم در زمره همین مکان ها و کانون ها خواهد بود.
شهردار تهران درخصوص زمان بهره برداری از این پروژه نیز گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این پروژه در بهار قرآن (ماه رمضان) امسال به بهره برداری برسد.

۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 9819

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =