۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 9624

قطار ملی؛ برآیند توان وطنی/ ۱۳

درخواست شهردار تهران از رییس جمهور

دولت تعهدات خود برای ساخت تجهیزات داخلی مترو را پرداخت کند
درخواست شهردار تهران از رییس جمهور

شهر: شهردار تهران گفت: نهادینه شدن فناوری ها در قالب تشکیل یک شرکت پیمانکاری عمومی دانش بنیان و ثبت سفارش ساخت ۴۲۰ واگن با شرکت واگن سازی تهران و تبدیل تعهدات دولت در تامین ۲ هزار دستگاه از فاینانس خارجی به تسهیلات وام ریالی با مساعدت سیستم بانکی درخواست ما است.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران پنجشنبه -۱۹ فروردین ۱۴۰۰- در آیین رونمایی از نخستین نمونه قطار ملی مترو گفت:  در ۱۰ کلانشهر کشور برای کمتر از ۱۰سال آینده به ۵ هزار واگن مترو نیاز داریم تا بهره وری سیستم زیرساخت مترو را به حداکثر تاثیرگذاری برسانیم.

او ادامه داد: یکی از پروژه های مدرن که هدفش کاهش آلودگی و ترافیک است توسعه حمل و نقل عمومی و مترو است. در تهران بزرگترین پروژه مترو اجرا و با خطوط ریلی به طول ۲۴۶.۸ کیلومتر و ۱۴۱ ایستگاه تکمیل شده و هم اکنون در حال  بهره برداری است.

حناچی افزود: طبق ماده ۵ برنامه ششم توسعه باید ۲ هزار واگن برای متروها در کلانشهرها تامین شود در راستای ماده ۵۴ قانون، شرکت مترو، ساخت قطار مترو را به منظور دستیابی به اهداف خود ، با تلاش مهندسان و صنعتگران داخلی اجرایی کرد.

شهردار تهران در ادامه گفت: ارتقای بومی سازی ساخت قطار مترو، از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد، تکمیل دانش ساخت و طراحی تجهیزات و رفع انحصار و وابستگی مطلق و استفاده از حداکثر توان ظرفیت داخلی از اهداف ساخت  یک رام قطار مترو بود . این طرح یکی از سریع ترین پروژه های طراحی بود که انجام شد.

حناچی درباره نتایج این پروژه هم گفت:  نتایج حاصل از اجرای این پروژه، طراحی زیر سیستم های مطابق با استاندرادهای ملی و جهانی،  کسب توانمندی لازم برای ساخت واگن، کسب دانش فنی برای ساخت انواع قطارهای برقی ،  ایجاد اشتغال برای ساخت کارخانجات ساخت داخلی است.

او افزود: با فعال شدن خط تولید قطار ملی، ۵ هزار شغل مستقیم و ۱۰ هزار شغل غیرمستقیم پایدار به وجود می آید، ضمن این که ساخت قطار ۲۰ درصد کاهش قیمت خواهد داشت.

شهردار تهران در پایان از روحانی خواست دولت تعهدات خود در ساخت را اجرایی کند و گفت: نهادینه شدن فناوری ها در قالب تشکیل یک شرکت پیمانکاری عمومی دانش بنیان و ثبت سفارش ساخت ۴۲۰ واگن با شرکت واگن سازی تهران و تبدیل تعهدات دولت در تامین ۲ هزار دستگاه از فاینانس خارجی به تسهیلات وام ریالی با مساعدت سیستم بانکی درخواست ما است.

حناچی گفت: اگر قراردادهای لازم بسته شود شرکت واگن سازی میتواند تا پایان سال ۱۰۵ واگن به سیستم حمل و نقل تحویل دهد.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 9624

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =