طراحی نوآورانه سازه‌های ایستگاه‌های اتوبوس با هدف کاهش خسارات و زیبایی بصری شهری

شهردار منطقه ۲٠، از اجرای طرح پشت کرکره‌ای ایستگاه‌های اتوبوس جایگزین شیشه از جنس چوب پلاست برای اولین بار در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲٠؛ رضا شنگی گفت: با توجه به اهمیت استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی و تاثیر طراحی زیبا و جانمائی مناسب ایستگاه های اتوبوس در ترغیب شهروندان به این امر مهم، با هدف کاهش خسارات وارده متعدد و استفاده از نمای زیبای این المان های شهری و کاهش هزینه های نگهداشت، طرح نوآورانه ایستگاه های اتوبوس اجرا شد.

شنگی افزود: در همین راستا اجرای طرح پشت کرکره ای از جنس چوب پلاست در صندلی و بدنه سرپناه‌ها جایگزین قسمت های شیشه‌ای شده است که علاوه بر استحکام آنها، زیبایی بصری ایستگاه های اتوبوس را موجب شده است.

وی ادامه داد: حذف پایه تابلوی راهنمای ایستگاه های اتوبوس و اتصال آن به سازه اصلی سرپناه، استفاده از رنگ لعابی تابلوها و استفاده از ال ای دی های خطی در روشنایی ایستگاه ها از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح است.

شهردار منطقه با بیان اینکه تعداد ایستگاه های اتوبوس این منطقه ۲٠٠ مورد است، اظهار داشت: در حال حاضر در ۶ جایگاه (ایستگاه کانون بسیج، حرم مطهر، میدان قشقایی، میدان مدرس و سازمان آب) اجرا شده است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تعداد قابل توجهی تا پایان سال جاری نوسازی می شود.

انتهای پیام/

۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 43399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =