۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 10605
کاهش ۴۵ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات در ۳ سال گذشته

شهر: سال ۱۳۹۹ تعداد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در محدوده جغرافیایی منطقه ۲۲ شهرداری تهران برابر با ۱۲ نفر بود که این آمار نسبت به میانگین سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مریم نخعی پور، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲ تهران در گفت‌وگو با شهر، ضمن اعلام این خبر، افزود: پس از شناسایی نقاط حادثه خیز سطح منطقه و بزرگراه‌های شهید همدانی، آزادگان، شهید خرازی و شهید فهمیده در محدوده منطقه فوق با همکاری  پلیس راهور، برنامه ریزی‌های لازم جهت رفع مشکلات ایمنی این نقاط در یک بازه زمانی  سه ساله انجام شد .البته این برنامه دینامیک بود و در انتهای هر سال بروز رسانی شد. بنابراین اصلاح هندسی‌ها و مدیریت ترافیکی و علاوه بر آن ایمن سازی محورها در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه در طول سه سال گذشته ۲۵ نقطه اصلاح هندسی در سطح منطقه ۲۲ انجام شده است، گفت: درحال حاضر بسیاری از نقاط حادثه خیز در سطح منطقه رفع شده و بازخورد خوبی هم از این موضوع داشتیم و میزان تصادفات فوتی از ۲۲ نفر در انتهای سال ۱۳۹۶ به ۱۲ نفر در انتهای سال ۱۳۹۹ و در یک دوره سه ساله کاهش داشته است. البته  این در حالی است که شهر بیش از یک سال با شیوع ویروس کرونا مواجه شده و حمل و نقل عمومی در شهر تهران تحت الشعاع قرار گرفته و باعث شده تا شهروندان از وسیله نقلیه شخصی استفاده بیشتری کنند. اما خوشبختانه با اصلاحات هندسی، بازخوردهای خوبی مشاهده شد و ۴۵ درصد کاهش تصادفات فوتی در طول سه سال گذشته رخ داد. 

نخعی پور در ادامه اضافه کرد: از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹، به صورت میانگین و متوسط سالانه حدود ۲۲ درصد کاهش تصادفات فوتی را در منطقه داشتیم. البته منطقه ۲۲ در طول دوسال اخیر وضعیت بهتری نسبت به سال ۱۳۹۷ داشته و هر دو سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ حدود ۳۰ درصد کاهش تصادف رخ داده است. این آمار و ارقام دستاوردی برای مدیریت شهری در منطقه ۲۲ بوده است. 

به گفته او؛ تاکنون پنج محور اصلی از جمله محور اردستانی، کاشان، محور جدی اردبیلی، آرام سازی و ایمن سازی ترافیکی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲ تهران همچنین درباره تکمیل دوربین‌های کنترل سرعت، توضیح داد: علاوه بر اصلاح هندسی‌، آرام‌سازی و ایمن سازی‌های ذکر شده، دوربین‌های کنترل سرعت در دو بزرگراه اصلی شهید خرازی و شهید همدانی تکمیل شده است. در بزرگراه شهید همدانی  به جز محدوده تونل شهدای غزه دوربین دیگری نداشتیم که خوشبختانه در این مدت سه ساله دوربین‌های این بزرگراه نیز در محل‌های برنامه ریزی شده نصب شد و به شدت باعث کاهش تصادفات جرحی و فوتی در این بزرگراه شده است‌.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 10605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =