ساماندهی تاکسی ها با توسعه پایانه میدان ونک

شهر: معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۳ گفت: تا حد امکان زمین های محدوده پایانه ونک آزاد سازی و برای توسعه آن اختصاص داده شده اند تا در صورت امکان تمامی خطوط تاکسی محدوده میدان ونک در پایانه جانمایی شود.

مریم نخعی پور، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۳ درباره برنامه شهرداری این منطقه برای توسعه پایانه میدان ونک به خبرنگار شهر گفت: پایانه ضلع غربی میدان ونک توسعه پیدا خواهد کرد تا در حد امکان تمامی تاکسی های محدوده میدان ونک در آن ساماندهی شود.

 او با بیان اینکه تاکسی های ایستگاههای مختلف خارج از پایانه عامل مشکلات ترافیکی محدوده میدان هستند، افزود: به منظور توسعه پایانه اقدامات عملیاتی برای افزایش تعداد سکو ها آغاز شده است، چرا که برای کاهش ازدحام ترافیک ابتدای بزرگراه حقانی، چاره‌ای جز ساماندهی تاکسی ها در در پایانه وجود ندارد.

نخعی پور توضیح داد: هر چند با این اقدام طول مسیر برای برخی از تاکسی هایی که مقصد شان به سمت شرق است بیشتر می‌شود اما از آنجایی که این تاکسی ها از ابتدای تقاطع گاندی تا محدوده میدان ونک در بزرگراه حقانی را درگیر ترافیک می‌کنند، با استقرار و جانمایی آن‌ها در پایانه می‌توان از این حجم ترافیک کم کرد.

 به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه سه تا حد امکان زمین های محدوده پایانه آزاد سازی و برای توسعه پایانه اختصاص داده شده اند تا در صورت امکان تمامی خطوط تاکسی محدوده میدان ونک در پایانه جانمایی شود.

نصب دوربین کنترل سرعت در خروجی آرارات بزرگراه کردستان

 نخعی پور در ادامه این گفتگو با اشاره به آمار بالای تصادفات جرحی در محدوده خروجی آرارات در بزرگراه کردستان گفت: یک دوربین پلاک خوان به منظور کاهش حوادث و تصادفات جراحی و کنترل سرعت در مسیر کردستان نرسیده به خروجی آرارات نصب شده است.

او افزود: تا پیش از این پلیس به صورت دستی و رندوم اقدام به کنترل اوضاع می کرد که در عمل کاهش قابل توجهی در تعداد تصادفات نداشت اما با نصب این دوربین به دلیل کاهش سرعت، افزایش ایمنی و کاهش تخلفات راهنمایی رانندگی از تعداد تصادفات جرحی به شدت کاسته شده است.

اصلاح هندسی و ساماندهی ترافیکی خیابان والی نژاد

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ در بخش دیگری از این گفتگو عنوان کرد: اصلاح هندسی و ساماندهی ترافیکی خیابان والی نژاد منشعب از خیابان ولیعصر و  حذف پارکینگ های حاشیه مزاحم در محدوده بیمارستان هاشمی نژاد انجام و از ازدحام ترافیکی این معبر که حتی در برخی مواقع خیابان ولیعصر را نیز درگیر می کرد، کم شده است. با این اقدام پارک حاشیه ای به صورت کانالیزه و مرتب انجام و پارک دوبل نیز در این معبر وجود نخواهد داشت.

خط کشی ۱۰ هزار متر طول در بزرگراه نیایش

 نخعی پور درباره دیگر اقدام شهرداری منطقه ۳ توضیح داد: در حدود ۱۰ هزار متر طول، خط کشی محوری در بزرگراه نیایش مسیر غرب به شرق از محدوده چمران تا محدوده خیابان ولیعصر با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک انجام شد که باعث افزایش ایمنی و بهبود کیفیت خدمات به شهروندان شده است.

خبرنگار: علی سی پی

۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 11706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =