ارتقای سرانه  فضای سبز منطقه۱۷ با خرید باغ سبزی

محمود کلهری در جریان نشست با اعضا کارگروه تخصصی محیط زیست شورایاری گفت: شورایاران باید در حوزه های مختلف از جمله دفع مناسب زباله، تفکیک پسماند از مبدا و همچنین قرار دادن زباله ها در ساعت مناسب در مخازن برای جلوگیری از انباشت زباله، فرهنگ سازی کنند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۷، جلسه اعضا کارگروه تخصصی محیط زیست، سلامت و خدمات شهری منطقه۱۷ با حضور محمودکلهری معاون خدمات شهری، معاون امور اجتماعی و شهرداران نواحی یک و سه برگزار شد.

در این نشست اعضای کارگروه در خصوص معضلات ومشکلات منطقه مطالبات خود را ارائه کردند. معاون خدمات شهری و محیط زیست به همراه روسای ادارات زیباسازی و فضای سبز گزارشی از عملکرد حوزه های خود ارائه کرده و پاسخ گوی  مطالبات شورایاران بودند.
شهردار منطقه ۱۷ در این جلسه با تاکید بر اینکه جلسات کارگروه ها باید به مباحث کلان در منطقه بپردازد گفت: انتظار می رود در این جلسات مباحث کلان و راهبردی تری مطرح شود و طرح از مباحث خرد محلات در این جلسات باید اجتناب شود. تاکید می کنم مدیران شهری و شورایاران باید به طور مستمر با برگزاری جلسات در نواحی مسائل جزیی در هر محله را با بحث و گفت وگو و بازدید میدانی احصا و حل کنند.

او در ادامه با تقدیر از عملکرد اعضای ستاد بحران در دوران شیوع کرونا گفت: طبق پیش بینی های وزارت بهداشت منطقه ما به علت تراکم جمعیت در دوران شیوع کرونا مستعد همه گیری بود. اما با همت و هم افزایی اعضای ستاد بحران این خطر رفع شد. در این ایام به علت اینکه بیمارستان ضیائیان توسط وزارت بهداشت یکی از مراکزی بود که برای بستری بیماران کرونایی تعیین شده بود، در جلسه ستاد تصمیم گرفتیم تا درمانگاه شهرداری منطقه۱۷ را برای خدمات به بیماران غیر از مسئله کرونا در اختیار بیمارستان قرار دهیم. مدرسه ای نیز با احتمال افزایش بیماران برای خدمت رسانی بیشتر تجهیز کردیم و بحمدالله از آن دوره بحرانی با وضعیت مطلوبی عبور کردیم.
او در خصوص نهرسازی های ماه های گذشته در نواحی سه گانه گفت: یکی از اقدامات مثبت در ماه های گذشته نهرسازی و اقدامات عمرانی کوچک مقیاس در سطح محلات بوده است. یکی از دستاوردهای آن رفع بوی نامطبوع و از بین بردن کلونی جانوران موذی بوده است. همچنین این معابر به خاطر جوب های فرسوده و بلااستفاده نفوذناپذیر بودند که با ایجاد نهر کانیو امروز خودرو به داخل معابر این معابر تردد می کند.

کلهری با اشاره به توافق بر سر جمع آوری و جابه جایی تیرهای برق فرسوده در سطح محلات گفت: یکی از اقدامات خوب توافق با اداره برق رودکی برای جمع آوری تیرهای برق فرسوده تا شهریور امسال است.

 او ادامه داد: در سال گذشته ۳۰درصد مخازن فرسوده سطح محلات تعویض و این مخازن نونوار شدند. باید دلسوزانه مسائل را شناسایی و حل کنیم، شورایاران باید در حوزه فرهنگسازی دفع مناسب زباله، تفکیک پسماند از مبدا و همچنین قرار دادن زباله ها در ساعت مناسب در مخازن برای جلوگیری از انباشت زباله فرهنگ سازی کنند.

او گفت: در سال گذشته ۱۴۰۰۰متر باغ و فضای سبز با خرید یکی دو ملک در جنوب منطقه به سرانه فضای سبز افزوده شد. اعتبار خرید این ملک برای حفظ سرانه فضای سبز با پیگیری های صورت گرفته از سوی مرکز و کمیسیون باغات تهیه شد.
شهردار منطقه ۱۷ در پایان افزود : یکی از راه های مقابله با بیماری درختان و فضای سبز، پژوهش است. اگر ۵۰۰ درخت آلوده در سطح شهر باشد هزینه نگهداشت این درختان عملا به صرفه و صلاح شهرداری نیست. بنابراین با حمایت از مجموعه کلینیک گل و گیاه در تلاشیم با رفع آفات و حفظ سلامت درختان، سلامت شهروندان حفظ شود.

۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 1755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =